یک مقام ارشد کُردتبار به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه پس از خروج تروریست‌های داعش از این کشور تاکید کرد.

مقام ارشد کُردتبار: نقش آمریکا در سوریه پسا- داعش ضروری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ «الهام احمد»، معاون کُردتبار رئیس شورای دموکراتیک سوریه در شهر کوبانی گفت: نیرو‌های کُرد تمام تلاش خود را برای آزادسازی رقه و ر‌هایی این شهر از سلطه گروه تروریستی داعش انجام می‌دهد. با این حال، سوریه در دوره پساداعش به حمایت سیاسی و مالی بلند مدت آمریکا برای بازسازی شهر‌ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: نقش آمریکا در مبارزه علیه داعش پس از آزادسازی رقه نباید پایان بگیرد. این کشور ضامن ثبات در مناطق جنگ زده سوریه و آینده سیاسی این کشور است. اگر آمریکایی‌ها به دنبال برقرار امنیت در مناطق جنگ زده سوریه هستند و می‌خواهد از کشور خودشان در برابر تروریسم محافظت کنند، با حضور خود در سوریه را تا زمان ایجاد یک نظام دموکراتیک به تعویق بیاندازند. آمریکا باید بداند که بحران در سوریه با شکست داعش پایان نمی‌یابد و صرفا یک حکومت دموکراتیک می‌تواند کشور را در برابر گروه‌های رادیکال حفظ کند.

نیرو‌های کُرد با حمایت آمریکا مبارزه برای آزادسازی رقه از تسلط داعش را آغاز کرده اند. آمریکا به رغم اعتراضات ترکیه، یگان‌های مدافع خلق موسوم به «ی پ گ» را برای مقابله با داعش به سلاح و تجهیزات جنگی مجهز کرده است. آنکارا معتقد است تحویل سلاح و تجهیزات ‏نظامی آمریکا به کرد‌های ‏سوریه و یگان‌های ‏مدافع ‏خلق، ‏‏امنیت ترکیه و اقدامات این کشور برای مقابله با پ ک ک را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار