استاندار لرستان گفت:طبق تفاهم با ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) ۷۰۰ میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود که ۵۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه تولید و اشتغال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه بررسی دستاورد‌های سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تفاهم نامه منعقد شده با استانداری لرستان اظهار کرد: طبق توافق نامه حاصله انجام ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی ۳ سال در لرستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام صورت می‌گیرد..

وی خاطر نشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تولید و اشتغال زایی سرمایه‌گذاری خواهد شد و مابقی اعتبار صرف اعتبارات عمرانی و دیگر کمک‌ها خواهد شد.

استاندار لرستان با تاکید بر عنایات مقام معظم رهبری مبنی و توجه ویژه ایشان به استان لرستان، بیان داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ۵۰۰ میلیارد تومانی برای مشارکت در ۲۶ طرح بوده و اولویت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و شفاف است.

بازوند تصریح کرد: دو طرح آسمان و آفتاب از جمله طرح‌های خوبی هستند که با اعتبار سالانه ۹۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی به انجام می‌رسند و هدف از این طرح توانمند سازی روستا‌ها با متولی بخشداری‌ها است.

وی از حضور تعاونی‌ها در طرح آفتاب خبر داد و گفت: تعاونی‌ها می‌توانند در قالب طرح آفتاب تسهیلات را با بهره ۴ درصد در اختیار روستائیان قرار دهند.

استاندار لرستان اظهار کرد: پیشنهادی مبنی بر ایجاد صنایع سنگین در استان مطرح شد که سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پیگیر این پیشنهاد خواهند بود ضمن اینکه پیشنهادی با اعتبار کف ۳۰۰ میلیارد تومان و سقف ۶۰۰ میلیارد تومان مطرح شد.

بازوند از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان لرستان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر دادوو بیان داشت: سرمایه در گردش برای طرح‌های تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان معرفی و برای طرح‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۵۰ درصد از طریق استان و ۵۰ درصد دیگر توسط ستاد فرمان امام (ره) اختصاص داده می‌شود.

وی اذعان داشت: وام‌های قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی برای ۱۱۰ شغل خانگی و خرد با در نظر داشتن توزیع شهرستانی لحاظ گردید.همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای نوسازی مدارس، راه‌های روستایی، احداث خانه عالم برای روحانیون، تجهیز هنرستان و دانشگاه علوم قرآنی در نظر گرفته شده است.

بازوند در خصوص کمک به مسکن محرومین نیز عنوان کرد: قرار شد توسط بنیاد مسکن برای ۱۰۰ مسکن برای محرومین با اعتبار هر واحد ۳ میلیون تومان کمک شود.

وی یادآور شد: از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ۲.۵ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز ناباروری لرستان لحاظ شد که انتظار می‌رود تجهیز این مرکز تا پایان سال جاری انجام شود.

استاندار لرستان در پایان افزود: در این تفاهم نامه کمک به ۱۱۰۰ فقره جهیزیه نیز صورت خواهد کرفت که متولی ۵۵۰ فقره آن کمیته امداد و ۵۵۰ فقره دیگر بهزیستی را متولی خواهد بود.

انتهای پیام/پ

  رونق اقتصاد لرستان در گروی سرمایه گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.