قم؛

بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع)

همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت الاسلام  حسینی مقدم با بیان اینکه بیش از ۸ هزار نفر از این شخصیت‌های گران‌قدر در نقاط مختلف ایران اسلامی نورافشانی می‌کنند، اظهار داشت: ایران و ایرانیان بعد از اسلام مدیون کار جهادی بی‌نظیر امامزادگان هستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) با سخنرانی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این ۸ هزار امامزاده در برهه‌های مختلف به ایران اسلامی هجرت کرده و معارف اهل‌بیت(ع) را در این کشور پهناور منتشر کرده‌اند و همچنین خاندان اهل‌بیت(ع) را به ملت فهیم ایران اسلامی معرفی کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برای قدرشناسی از نعمت وجود امامزادگان برنامه‌های جامعی از سوی هیئت‌ امنای این امامزادگان و با همکاری سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در طول سال برنامه‌هایی دارد که طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و برنامه‌های مختلف برای مجاوران و زائران در طول سال از جمله آنها هستند.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: دهه کرامت و روز ملی امامزادگان فرصتی برای بازخوانی خدمات کم‌نظیر امامزادگان در دوران حیات و بعد از شهادت و یا رحلت آنها است و امامزادگان قطب‌های فرهنگی در طول دوران حیات ملت ایران بوده‌اند.

وی افزود: در استان قم در سال جاری، ۸۱ پروژه عمرانی برای امامزادگان استان با زیربنای ۱۸ هزار و ۵۴۱ متر و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تعداد ۳۰ امامزاده در استان در سال جاری دارای طرح جامع خواهند شد و انشاء الله در طول دهه کرامت هر روز یک امامزاده شاخص محل برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت خواهد بود که با حضور مسئولان و مردم و مشتاقان اهل‌بیت(ع) مراسم تجلیل و تکریم امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع)عنوان کرد: این همایش روز شنبه ۷ مردادماه برابر پنجم ذی‌القعده ساعت ده صبح با سخنرانی ویژه حجت‌الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود و مداحی حاج سید علی حسینی‌نژاد و حاج حسن مالکی‌نژاد برنامه‌های دیگر این همایش است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی و ارائه خدمات مختلف در امامزادگان مقدمه‌ای است برای آن که امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی در خدمت مردم عزیز ایران باشند، چراکه در فضای فرهنگی کشور و در فرصتی که تهاجم فرهنگی با استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب اذهان جوانان ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این باره ادامه داد: امامزادگان می‌توانند آثار شوم فعالیت‌های ضد فرهنگی دشمنان مرز و بوم را خنثی کنند از این‌ رو موضوع معرفی امامزادگان به‌ عنوان قطب فرهنگی به نسل جوان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

عطرافشانی حرم مطهرحضرت موسی مبرقع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار