سیزدهمین مرکز آموزش زبان فارسی به متقاضیان غیرفارس زبان امروز چهارشنبه در دانشگاه کردستان افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،در آیین افتتاح این مرکز که رایزن فرهنگی ایران در کنسولگری سلیمانیه عراق و مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم و مسئولان دانشگاه کردستان هم حضور داشتند، از آزمایشگاه‌های آموزش زبان فارسی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه کردستان نیز بازدید به عمل آمد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه کردستان نیز در این مراسم، افتتاح این مرکز را در توسعه مراودات علمی تاثیرگذار دانست و گفت: این مرکز می‌تواند در جذب دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف و به ویژه اقلیم کردستان موثر باشد تا از این طریق بتوانیم غیرفارس زبانان را آموزش دهیم برای اینکه مشکلی برای حضور در کشور نداشته باشند.

عبدالله حسن زاده با اشاره به اینکه این مرکز با هدف رفع نیاز دانشجویان غیرایرانی راه اندزی شده است، افزود: چنانچه دانشگاه‌های مرزی را تقویت کنیم امکان جذب دانشجوی خارجی برای تمام استان‌ها در سایر نقاط کشور فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: فعالیت امور بین الملل دانشگاه کردستان از پاییز 94 آغاز شد که با در دولت یازدهم پیشرفت چشمگیری داشت و زمینه برای گسترش فعالیت ‎ های خارجی این دانشگاه فراهم شد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه کردستان اعلام کرد: در بهمن ماه 94 دانشگاه کردستان اقدام به جذب هشت نفر دانشجوی فوق لیسانس کرد که در مهر 95 به 32 نفر افزایش یافت و در مجموع در حال حاضر 46 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و بیش از 100 پرونده نیز برای تایید و بررسی به تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزش بدون حضور دانشجویان خارجی اهمیتی ندارد، اعلام کرد: تاکنون 70 نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه برای آموزش زبان فارسی طی دوره‌ای یک ماهه اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.