یزد؛

همه مدیران استان باید برای ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی تمام توان خود را به کار گیرند

امام جمعه یزد با انتقاد از برخی سنگ‌اندازی ها در راه ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی یزد، با بیان اینکه برخی در یزد از نام مصلی وحشت دارندگفت: چرا ایجاد یک مجتمع بزرگ فرهنگی در یزد خلاف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از برخی سنگ‌اندازی ها در راه ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی یزد، با بیان اینکه برخی در یزد از نام مصلی وحشت دارند، گفت: بهره‌مندی یزد از یک مجتمع بزرگ فرهنگی خلاف است؟

 آیت‌الله ناصری با بیان اینکه برخی در استان یزد از نام مصلی ترس دارند، گفت: در کنار همه این مجتمع‌ها هم یک نمازخانه بزرگ با ظرفیت بیش از 70 هزار نفر برای اقامه نماز جمعه‌های پرشور ایجاد می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استان یزد یک استان گردشگرپذیر است، خاطرنشان کرد: این مجتمع بزرگ فرهنگی علاوه بر اینکه در آینده به عنوان یک مجتمع تاریخی به حساب می‌آید، می‌تواند همین الان هم با توجه به بهره‌مندی آن از معماری سنتی و ایرانی و اسلامی زمینه جذب گردشگر زیادی را فراهم کند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه زمین در نظر گرفته شده برای این مجتمع فرهنگی هیچ مشکلی ندارد و شورای شهر و شهرداری هم آن را تایید کرده‌اند، گفت: با توجه به طرحی که در نظر گرفته شده، در صورتی که زمین مجتمع فرهنگی در اختیار قرار گیرد، مجتمع به صورت خودکفا ساخته می‌شود و هزینه‌های ساخت آن به صورت کامل از خود این مجموعه تامین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه مدیران استان باید برای این طرح تمام توان خود را به کار گیرند، گفت: این طرح عظمت و بزرگی شهر را به دنبال دارد، چرا برخی مدیران باید با این طرح مخالفت داشته باشند، چه اشکالی دارد که یزد هم از وجود یک میدان بزرگ و زیبا همچون میدان امام اصفهان با بازارها و مجتمع‌های فرهنگی، سالن‌های اجتماعات و کتابخانه‌های بزرگ و نمازخانه مناسب چند 10 هزار نفری بهره‌مند باشد؟

وی به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و گفت: این اقدام در نتیجه فرهنگ و ارزش‌های بسیار گران‌بهایی است که در بافت تاریخی یزد وجود داشته و نشان از ارزش‌های اسلامی زندگی پیشینیان ما دارد.

امام جمعه یزد در ارتباط با اینکه پس از ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی، از مسجد ملااسماعیل چه بهره‌برداری صورت می‌گیرد، گفت: این مسجد الان هفته یک مرتبه میزبان نمازگزاران جمعه است و باید برای مابقی روزهای هفته این مسجد برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه ما انجام دادیم، مرمت مدرسه کنار این مسجد و اختصاص آن به آموزش طلاب سفیران هدایت بود که الان به بهره‌برداری رسیده و زمینه‌ای برای رونق و استفاده هرچه بیشتر از این مسجد را فراهم آورده‌ایم. 

انتهای پیام/ی

ایجاد مجتمع فرهنگی عظمت و بزرگی شهر را به دنبال دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.