درسطح ۶ هکتار گیاهان دارویی شامل ؛آلوئه ورا، نعناع فلفلی، مرزنجوش، زرشک، زعفران وگل انار فارسی در شهرستان ارزوئیه کشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،رضا امیری پاک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: اولین کارگروه کشت گیاهان دارویی به منظور ساماندهی کاشت، داشت و برداشت، صنایع وابسته و بازرگانی گیاهان دارویی در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ارزوئیه برگزار گردید.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و تنوع آب و هوایی شهرستان ارزوئیه امکان کشت اکثر گیاهان دارویی را فراهم آورده است، افزود: از آنجایی که کشت گیاهان دارویی یکی از راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد و در زمینه اشتغالزایی و مصرف بهینه منابع آب و افزایش درآمد کشاورزان نقش بسزایی دراین شهرستان دارد و درحال حاضر در سطح ۶ هکتار گیاهان دارویی شامل: آلوئه ورا، نعناع فلفلی، مرزنجوش، زرشک، زعفران وگل انار فارسی در شهرستان کشت و سطح زیرکشت این گیاهان رو به افزایش می‌باشد.

رحیمی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گفت: ۸۰۰۰ گونه گیاه دارویی درایران وجود دارد که ۲۳۰۰ گونه آن خاصیت دارویی آرایشی و عطری و ادویه‌ای دارد.

وی به اهمیت گیاهان دارویی که موجب تحقق سلامت، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و کاهش مصرف آب می‌گردد، اشاره کرد و افزود: سند توسعه گیاهان دارویی به تمام ارگان‌ها ابلاغ شده است و تسهیلاتی نیز دراین زمینه برای متقاضیان درنظر گرفته شده است که ۲۰ % دارو‌های دامپزشکی نیز باید گیاهی شود.

انتهای پیام/ی

آموزش کشت گیاهان دارویی در ارزوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.