کرمان؛

ابرازخرسندی وزیر نیرو از همکاری دو کشور ایران و آلمان

وجید چیت چیان از ارتباط و همکاری در خصوص ایجاد نیروگاه های خورشیدی در کشور و همکاری بیشتر با آلمانی ها ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، وزیر نیرو که امروز برای افتتاح نیروگاه خورشیدی مکران به کرمان سفر کرده است در مراسم افتتاحیه این نیروگاه گفت : استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر به منظور  جلوگیری از انتشار آلاینده ها و کمک به توسه پایدار یکی از اهدافی است که به دنبال آن هستیم.

وی تصریح کرد : این مهم از 20 سال پیش توسط جمهوری اسلامی ایران از حدود ۲۰ سال پیش در حال پیگیری و افزایش این مهم در کشور است.

چیت چیان افزود :از ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی درکشور ۱۲ هزار مگاوات به انرژی های تجدید پذیر تعلق دارد‌.

وی گفت :در ساله های اخیر انرژی های خورشیدی، بادی زمین گرمایی آبی رابه صورت قابل توجهی افزایش داشته است.

چیت چیان افزود :در کشور ۴۲۰ مگاوات از انرژی های تجدید پذیر است که  از ابتدای دولت یازدهم با ۲/۲ افزایش ظرفیت بهره برداری این نیروگاه ها  از  ۱۰۰ مگاوات تولید در سال گذشته به  ۶۰۰ مگاوات در سال جاری خواهد رسید .

وزیر نیرو با اشاره به اینکه سیاست های تشویقی چون خرید تضمینی برق از این نیروگاه ها از مزیت های این طرح است گفت:۹سرمایه گذاری ها از طرف بخش خصوصی در این راستا انجام شده  و بخش خصوصی توانسته  با ثبات وارد این قضیه شود.

وی به جلب سرمایه از کشور های دیگر در این خصوص اشاره کرد و یاد آور شد:با توسعه پنل های خورشیدی به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرده ایم.

وزیر نیرو گفت: با ابتکار وپیشنهاد استاندار کرمان قرار است یک مجموعه توسعه انرژی های  تجدید پذیر به نام شهر آفتاب ایجاد شود که  طی ۲۰ سال آینده ۲۰ هزار مگاوات انرژی تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

ابرازخرسندی وزیر نیرو از همکاری دو کشور ایران و آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار