کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته‌ای که گذشت؛

خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد تا پایان سال ۹۶/ طراحی شناسنامه ویژه مددجویان برای ارائه خدمات زمان دار

مهم ترین اخبار کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد تا پایان سال ۹۶/ طراحی شناسنامه ویژه مددجویان برای ارائه خدمات زمان داربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

خودکفایی ۱٠٠ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد تا پایان سال ۹۶

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: طبق برنامه تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خانوار بعد از توانمندسازی و خودکفایی کامل از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

وی از بانک های عامل سراسر کشور و همچنین استانداران همه استان ها به دلیل همراهی با کمیته امداد تشکر کرد و گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتتغالزایی به ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش پرداخت شد که نتیجه آن خروج تعداد زیادی از خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بود.

۶۶ درصد از زکات پرداختی صرف فقرا شده است

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال ۹۵ در میانگین کشوری ۶۶ درصد از زکات پرداختی صرف فقرا شده است، یادآور شد: زکات پرداختی صرف امور معیشتی نیازمندان، جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان، مسکن و امور تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمندان شده است.

وی افزود: بر این اساس مردم نیکوکار در 3 ماهه نخست امسال ۱۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با رشد ۲۴۱ درصدی مواجه شده است.

طراحی شناسنامه ویژه مددجویان برای ارائه خدمات زمان دار

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: طراحی شناسنامه‌ها ویژه مددجویان تحت حمایت به گونه‌ای است که مددجو و نیازهایش مورد سنجش قرار می‌گیرند تا در مدت زمان مشخص شده ۳ ساله، توانمند و از گردونه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی با تأکید بر نقش مددکار برای خدمت رسانی به مددجویان گفت: خوشبختانه باتوجه به نگاه ویژه به حوزه مددکاری شاهد افزایش تعداد مددکاران در این نهاد هستیم تا آنجا که تعداد مددکاران از یک هزار و ۹٠٠ نفر به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار