پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع شمال فارس برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آرش خسروانی رییس جهاد کشاورزی اقلید گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع در شهرستان‌های اقلید، آباده، بوانات، خرمبید و بخش سرچهان به کشت گندم اختصاص یافته است.


وی افزود: شهرستان اقلید در سال زراعی جاری با بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار مزرعه گندم بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در شمال فارس به خود اختصاص داده است.


خسروانی ادامه داد: کشت ارقام مناسب گندم به صورت کاملا مکانیزه، رعایت تاریخ کشت و استفاده از روش‌های آبیاری نوین، سبب افزایش تولید گندم نسبت به سال‌های قبل شده است.


وی اظهار داشت: کمباین‌های پیشرفته‌ای که این روز‌ها برای برداشت محصول در اقلید به کار گرفته شد، تاثیر زیادی در برداشت بهتر این محصول داشت و مراکز خرید گندم هم این روز‌ها فعال هستند و گندم‌های مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند.


رییس جهاد کشاورزی اقلید تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم در اقلید تولید شود که ۷۵ هزار تن از آن مازاد بر مصرف کشاورزان است و تحویل مراکز خرید شود.


خسروانی بیان کرد: افزایش میزان گندم و بالا بردن کیفیت این محصول در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع شمال فارس برداشت شود.
انتهای پیام/ر

آغاز برداشت گندم در شمال فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار