از ابتدای سال 95 چهار هزار و 611 تعاونی در کشور ایجاد شد که سهم استان سمنان 64 تعاونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون کار، و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : از ابتدای سال 95 ، 932 تعاونی در کل کشور به بهره برداری رسیده و منجر به اشتغال 17 هزار و 222  نفر شده و سهم اشتغال استان سمنان از این تعاونی ها 2 درصد بوده است.


وی تصریح کرد: از ابتدای سال 95 چهار هزار و 611 تعاونی در کشور ایجاد شد و سهم استان سمنان 64 تعاونی معادل 1.4 تعاونی های تشکیل شده کشور بوده است.


وی با اشاره به هدفگذاری ایجاد 9 تعاونی در استان سمنان از ابتدای سال 95، تصریح کرد: برای حمایت از تولید کنندگان محصولات از جمله زعفران‌کاران، گلخانه‌داران تعاونی تامین نیاز تشکیل شده و برای افزایش قدرت چانه‌زنی برای برطرف شدن مشکلات آنان هدفگذاری شده است.


وی با اشاره به این که کشور دارای 80 میلیون جمعیت و استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد، بیان داشت: نزدیک 8.7 صدم درصد از جمعیت کل کشور در استان سمنان قرار دارد، این در حالی است که ایجاد تعاونی های فعال در استان سمنان سهم بیشتری نسبت به جمعیت دارد.


وی یادآور شد: از 10 هزار و 312 تعاونی بانوان کشور ،  147 تعاونی در استان سمنان فعال است که 1.5 درصد تعاونی های کل کشور است.


غنیان یاد آور شد: یک میلیون و 603 هزار و 930 نفر در تعاونی های کل کشور بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی شاغل هستند که در استان سمنان سهم شاغلان در تعاونی ها 17 هزار و 24 نفر و معادل 1.1 درصد اشتغال است.


مدیر کل تعاون کار، و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت :نبود انحراف در تعاون به دلیل نظارت این اداره کل و دولت از دیگر ویژگی های فعالیت های اقتصادی تعاونی است.


انتهای پیام / ه


بهره برداری از 13 تعاونی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.