نخست‌وزیر پاکستان در جلسه‌ای با اعضای حزب حاکم این کشور، نام «شهباز شریف» را برای تصدی سمت نخست‌وزیری آتی پاکستان پیشنهاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «نواز شریف»، نخست‌وزیر سابق پاکستان، با تشکیل یک جلسه فوری با اعضای حزب «مسلم لیگ»، نام «شهباز شریف»، برادر خود، را برای احراز سمت نخست وزیری پاکستان پیشنهاد کرد.

نواز شریف، پس از رد صلاحیتش از سوی دادگاه عالی پاکستان، استعفا کرد. او حالا برای احراز پست نخست وزیری کشورش، برادر خود را برای این سمت مهم سیاسی پیشنهاد کرده است.

معرفی شهباز شریف  در حال حاضر در مرحله پیشنهاد است و اگر اعضای حزب حاکم موافقت کنند، او به صورت موقت و برای یک و نیم ماه نخست وزیر پاکستان خواهد شد.

در پی نهایی شدن پرونده فساد مالی نواز شریف، روز جمعه دادگاه عالی پاکستان او را مجرم شناخته و از نخست وزیری پاکستان خلع کرد. نواز شریف این اتهام را سیاسی دانست؛ اما مجبور به پذیرش رای دادگاه عالی این کشور بود و به همین دلیل از قدرت کناره‌گیری کرد.

کمیته قضایی ملی پاکستان پرونده نواز شریف و فرزندانش را پس از آن مورد تعقیب قرار داد که «اسناد پاناما» دو سال پیش افشا شد. روز گذشته، نخست وزیر پاکستان در این پرونده گناهکار شناخته و فاقد صلاحیت انجام فعالیت‌های دولتی معرفی شد.

دادگاه عالی پاکستان، دستور داده است کمیته‌ای تخصصی، برای بررسی اموال و دارایی‌های نواز شریف و خانواده‌اش تشکیل شود.

با استعفای نواز شریف، تمام کابینه وی منحل شد. رسانه‌های پاکستانی خبر دادند «ایاز صادق»، رئیس پارلمان، و «مرتضی جاوید عباسی»، معاون این مجلس، از گزینه‌های دارای بخت بالا برای احراز پست نخست وزیری این کشور هستند.

از سوی دیگر، «حزب مسلم لیگ» از احزاب برتر و صاحب قدرت مجلس نمایندگان پاکستان به حساب می‌آید و طبق قانون یکی از اعضای همین حزب به عنوان نخست وزیر موقت معرفی می‌شود.

 

انتهای پیام/

معرفی برادر نواز شریف به عنوان گزینه نخست‌وزیری موقت پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
نواز شریف می خواهد سیستم پاکستان را شبیه عربستان کند
آخرین اخبار