محتشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رهبر انقلاب هیچ اجباری در تعیین کابینه به رئیس جمهور ندارند

رئیس جبهه اصلاح طلبان گفت: هیچ نوع اجباری از سوی مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا نسبت به رئیس جمهور وجود ندارد.

هیچ نوع اجباری از سوی رهبری در انتخاب وزرا به رئیس جمهور نیست/ روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شده استمجید محتشمی رئیس جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه رئیس جمهور، منتخب مردم است و می‌تواند از کانال‌های مختلف برای انتخاب اعضای کابینه دوازدهم مشورت بگیرد، اظهار داشت: رهبری نظام هم می تواند یکی از منابع مشورتی و رایزنی رئیس جمهور باشد، و این عملکرد هیچ منعی هم ندارد.

یک فعال اصلاح طلب با تأکید بر اینکه هیچ نوع اجباری از سوی مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا نسبت به رئیس جمهور وجود ندارد گفت: البته ائتلاف های درون‌ گروهی بر روی انتخاب کابینه دوازدهم اثرگذار خواهد بود، زیرا آقای روحانی با ادبیات اصلاح‌طلبی و حمایت گسترده آن‌ها به ریاست جمهوری برگزیده شده است.

دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه روحانی می‌تواند از منابع و طیف‌های گسترده برای کابینه استفاده کند، اظهار داشت: اینکه او از برخی نخبگان اصول‌گرای معتدل هم استفاده می کند، نوعی رفتار در اجرای  قانون اساسی است و هیچ مشکلی هم ندارد.

محتشمی با بیان اینکه رئیس جمهور از دیدگاه‌های مختلف در کابینه استفاده خواهد کرد اظهار داشت: روحانی اصلاح‌طلب معتدل است و روش‌های او در طول ریاست جمهوری یازدهم معتدل و متمایل به اصلاح‌طلبان بوده است و طبعا افراد بیشتری از اصلاح‌طلبان معتدل در کابینه حضور خواهند داشت .

وی هدف از طرح شایعاتی مبنی بر نقش رهبر انقلاب در تعیین اعضای کابینه دوازدهم را در راستای بی اختیار نشان دادن روحانی در مقابل مقام معظم رهبری عنوان و تأکید کرد: این اقدام کار شایسته‌ای نیست چنانچه آقای روحانی در طول دوره یازدهم مستقل عمل کرده و رهبر انقلاب هم از رئیس جمهور سلب استقلال نکرده است. تعیین وزرا با دیدگاه روحانی و رایزنی‌هایی که با جناح‌های مختلف داشته صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/

 

تشکیل کابینه دوازدهم با رهنمودهای رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار