تبریز؛ر

لزوم استفاده ازظرفیت استان در برگزاری تبریز 2018

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت : باید از همه ظرفیت های استان برای برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی رویداد تبریز ۲۰۱۸ استفاده شود.

لزوم استفاده ازظرفیت استان در برگزاری تبریز 2018به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت استان در برگزاری تبریز 2018استان افزود : توجه نهادهای مختلف به تبیین و اجرای برنامه های فرهنگی در استان ضروری است.
وی با قدردانی از برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت دانش آموزان خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی ، عزت و شکوفایی ایران اسلامی را تضمین می کند.
امام جمعه تبریز افزایش کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران را خواستار شد و گفت: با جهش چشمگیر در این حوزه شاهد ارتقای فرهنگی در استان خواهیم بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به حضور ۸۷ هزار نفری هم استانی ها در کلاس ها و برنامه های فرهنگی، گفت: این تعداد صرفا افرادی هستند که در مشخصات آنان در سامانه جامع اوقات فراغت به ثبت رسیده و تعداد شرکت کنندگان در برنامه های فرهنگی بسیار بیشتر از این تعداد است.
سعید شبستری شناسایی ذایقه های مخاطبان و تدارک برنامه های متنوع را از جمله راهکارهای افزایش تعداد مخاطبان برنامه های فرهنگی برشمرد وافزود : امیدواریم با کیفی سازی برنامه ها زمینه ساز جذب اکثریت نسل جوان را فراهیم سازیم.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در برنامه های فرهنگی از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند اامه داد : امیدواریم با آموزش مهارت های اجتماعی جامعه در برابر هنجارشکنی ها واکسینه شود.
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در این جلسه هم نبود متولی واحد در اجرای برنامه های قرآنی در کشور را زمینه ساز سردرگمی مراکز تصمیم گیری در حوزه های بالا دستی دانست و گفت : با مشارکت کمیسیون فرهنگی و نهادهای متولی فرهنگ و اوقات فراغت تلاش می کنیم این وضع سامان دهی شود.
فرمانده سپاه عاشورا نیز از ایجاد کمپین مردمی برای دعوت از مقام معظم رهبری برای سفر به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این موضوع باتوجه به پویش های انجام گرفته یکی از مطالبات فرهنگی مردم استان است.
سردار کریمیان افزود: خیران برای برگزاری برنامه های فرهنگی با اولویت مناطق محروم آمادگی دارند و سپاه در کنار آنها آماده اجرای برنامه های فرهنگی در استان است.
حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه شناسایی اولویت های فرهنگی استان را به عنوان زیربنای اتخاذ تصمیمات آتی خواستار شد و افزود: در این صورت شاهد جامعیت و دقت بیشتری در حوزه برنامه های فرهنگی خواهیم بود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر کیفی سازی برنامه های فرهنگی، از آمادگی نهاد متبوعش برای تهیه و پخش برنامه های فرهنگی خبر داد.
سید محسن لطیفی از مغفول ماندن توجه به قشر نوجوان جامعه انتقاد کرد و گفت: صداوسیمای استان برنامه های جذاب و متنوعی را برای تقویت فرهنگی اجتماعی این قشر تدارک دیده است.
وی همچنین فضاسازی های قوم گرایانه توسط اشخاص و نهادها را مغایر با باورهای ملی ارزیابی کرد و گفت: اخیرا سکانس های از یک فیلم سینمایی در فضای مجازی دست به دست می شود که آشکارا نسبت به یک قوم ایرانی جبهه گیری می کند.
وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا با رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قبل از اکران عمومی این فیلم با اصلاح سکانس های شبهه آفرین از بروز چالش های فرهنگی جلوگیری کند.

انتهای پیام/خ

سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی ، عزت و شکوفایی ایران اسلامی را تضمین می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.