۳۵ هزار نفر از مردم فارس در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله منوچهری سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس از مشارکت ۳۵ هزار ۸۰۳ نفر از مردم استان در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش آنلاین و مکتوب خبر داد.


وی افزود: مشارکت مردم در این دوره از جشنواره نسبت به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی که پارسال بر پا شد، رشد 4.52 برابری را تجربه کرده است.


منوچهری با بیان اینکه استقبال مردم از بخش مکتوب بیش از آنلاین بوده است، ادامه داد: در این دوره 28هزار 504 نفر در بخش مکتوب و 7 هزار 299 نفر نیز در رقابت آنلاین شرکت کرده‌اند که در مجموع 79.9 درصد مربوط به بخش مکتوب و 20.1 درصد نیز مربوط به بخش آنلاین بوده است.


وی به همکاری پرقدرت رسانه‌های استانی با جشنواره کتابخوانی اشاره کرد و ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس هرچه بیشتر اخبار جشنواره رضوی و آگاهی رساندن به مردم، بیان کرد: انعکاس اخبار به موقع و مطلوب اخبار جشنواره رضوی، درج فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی، تولید گزارش‌های و مصاحبه‌های اختصاصی از روند این جشنواره برخی از خدمات رسانه‌های استانی در این راستا بود.


منوچهری با اشاره به اینکه انسجام اقوام و مذاهب مختلف از مهم‌ترین شاخصه موفقیت جشنواره کتابخوانی رضوی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین امتیازهای این جشنواره مشارکت پرشور اقوام و مذاهب گوناگون فارس اعم از شیعه و سنی و مردم مناطق محروم این استان است که این مهم بیش از هرچیز به‌واسطه تلاش‌های کتابداران پرتلاش کتابخانه‌های عمومی حاصل شده است.


وی با اشاره به اینکه در این دوره 15 کد ویژه حضور در مسابقه جشنواره رضوی برای سازمان‌های مختلف و کتابخانه‌های تازه‌تأسیس شیراز اختصاص داده شده است، گفت: این در حالی است که تمامی کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی برای شرکت در این رقابت کد اختصاصی دریافت کرده بودند.


سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از 38 برنامه مصوب ستاد بزرگداشت دهه کرامت در فارس است و زمان دقیق آن اعلام می‌شود.
انتهای پیام/ر

مشارکت مردم در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.