تبریز؛

مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در هریس احداث می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در هریس با زیرمجموعه شهرهای اهر، هریس، ورزقان و کلیبر احداث می شود.

مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در هریس احداث می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید کنعانی روز شنبه در جلسه هیات مدیره هلال احمر در هریس افزود: جمعیت هلال احمر این شهرستان به علت داشتن زمینی به مساحت بیش از 3.5 هکتار قابلیت احداث این مرکز داشته و مرحله اول این طرح در سال 96 به اتمام می رسد.
وی اظهار کرد: با اتمام این طرح با توجه به وجود امکانات و پتانسیل های موجود در هریس، امدادگران این شهرستان و شهرهای اهر، ورزقان و کلیبر آموزش های تخصصی امداد و نجات خود را در این مرکز خواهند گذراند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اعتماد مردم به هلال احمر را سرمایه بزرگی دانست و یادآوری کرد: باید با درست انجام دادن وظایف اصلی این اعتماد را حفظ کرد.
کنعانی با تشریح وظایف هلال احمر در هنگام بروز حوادث ادامه داد: وظیفه اصلی هلال احمر در حوادث و سوانح جاده ای نجات و رها سازی مصدومان از صحنه حادثه بوده و در امر انتقال مصدومان به مراکز درمانی به عنوان نیروی کمکی اورژانس عمل می کند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر استان ساماندهی املاک شهرستان ها را در دستور کار قرار داده و نسبت به احیا املاک و اراضی و مستغلات اقدام می کند.
رئیس هیات مدیره جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیگیر خلع ید و بازگرداندن املاک و اماکن هلال احمر که در دست سایر دستگاه ها است، هستیم.
کنعانی هدف از تشکیل جلسات هیات مدیره در شهرستان ها را آشنایی با ظرفیت های هلال احمر در شعب تابعه و برنامه ریزی لازم جهت استفاده بهینه از آن ها در راستای تحقق اهداف هلال احمر در سطح استان و در سطح مناطق چهارگانه عنوان کرد.
علی مجیدی رئیس جمعیت هلال احمر هریس نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر این شهرستان در سال جاری، ارائه کرد.
در حاشیه این جلسه مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی و جمع حاضر از محل مجتمع دانش آموزی هریس بازدید و بر ضرورت احیا و راه اندازی آن در قالب مجتمع آموزش های امداد و نجات تاکید کردند.

انتهای پیام/خ

 احداث مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در هریس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.