سرپرست هیات شطرنج خوزستان گفت: شطرنج باز5 ساله در مسابقات قهرمانی استان حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احسان حاجی نجف، سرپرست هیات شطرنج خوزستان در این خصوص بیان داشت: در سال جاری با برنامه ریزی خوبی که از سوی هیات صورت گرفته است مسابقات مختلفی در دستور کار داریم و تلاش می کنیم میزبانی های متعدد مسابقات کشوری را در استان داشته باشیم.

وی با بیان این که شطرنج استان نسبت به سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است تصریح کرد: در سال جاری با اعزام مربیان استعدادیاب خود به مدارس و آموزشگاه سعی کردیم نفرات شایسته و نخبه استان را شناسایی کنیم و با تمرین بسیار آن ها را روانه مسابقات کنیم که خوشبختانه در این موضوع تا به امروز عملکرد مثبتی داشته ایم.

حاجی نجف به مسابقات ریتد اندیمشک که با شرکت 141 نفر در 2 روز برگزار شد اشاره کرد و اذعان داشت: این رقابت ها در 9 دور به روش سوییسی در سنین 5 تا 80 سال برگزار شد که در پایان نفرات برتر این مسابقات به رقابت های قهرمانی کشور اعزام می شوند.

سرپرست هیات شطرنج خوزستان افزود: سید میلاد موسوی، سعید بنی رشید، مصطفی خواجوی، سالم حزبه ئیان، محمد دلجو، سیاوش کرا، سعید آجلی و آرین چینی ساز به ترتیب عناوین اول تا هشتم مسابقات شطرنج ریتد استان را که در شهرستان اندیمشک برگزار شد، به خود اختصاص دادند. همچنین خانم طیبه موسیوند عنوان بهترین بانوی شرکت کننده را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: در این مسابقات محمد حمیداوی و فرشید قاسمی بابا احمدی بهترین عنوان بهترین بازیکن پیشکسوت معرفی شدند. همچنین علیرضا سلیمانی مقدم و مهتاب ابدالی عنوان بهترین بازیکن زیر 14 سال و بازیکنان سینا موحد و آرسام کلانتریان نیز عنوان بهترین بازیکن زیر 10 سال را به خود اختصاص دادند.

احسان حاجی نجف با اشاره به این که این دوره از رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد اظهار داشت: استقبال از این مسابقات در نوع خود بی نظیر بود به طوریکه برای اولین بار از استان های همجوار در این رقابت ها شرکت کردند. معتقدم با وجود تعداد شطرنج بازان پایه ای که در استان مشغول فعالیت هستند، افق شطرنج خوزستان بسیار روشن است و در آینده حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

وی گفت: برای رشد و ترقی شطرنج بازان استان قطعا در آینده مسابقات مختلف دیگری برگزار خواهیم کرد تا میل و رغبت در بین آن ها ایجاد شود. با توجه به شروع فصل مدارس سعی خواهیم کرد مسابقات خود را در تابستان و یا اواخر زمستان برگزار کنیم تا ورزشکاران ما به مشکل برنخورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.