هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) ویترین شهر تهران است، از این رو داشتن یک فرودگاه مناسب برای آن ضروری بوده و ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از لحاظ تجهیزات و ساخت در دنیا منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: در حالی که مترو در تهران نوپا است، اما تاکنون رشد خوبی داشته و از لحاظ طراحی، ساخت و مطالعه صد در صد ایرانی بوده، همچنین در بخش تجهیزات ریلی نیز بیش از 60 درصد بومی سازی شده و قادر هستیم تا این قطعات را به کشورهای همسایه صادر کنیم زیرا قیمت ساخت مترو در ایران کمتر از سایر کشورها است.
درویش با بیان اینکه شهرداری تهران و شرکت مترو از سال 90 با دو رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی شروع به فعالیت کرده است، تصریح کرد: سعی شده به بخش اشتغال که یکی از دغدغه های کشور است در شرکت مترو توجه شود، به طوری که در حال حاضر 30 هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه خط 8 مترو جزء خطوط برون شهری محسوب میشود، افزود: معمولا هزینههای مترو درون شهری را شهرداری و دولت به طور مشترک میپردازند اما هزینه مترو برون شهری نیز باید توسط دولت پرداخت شود و با وجود اینکه از لحاظ تامین اعتبار با مشکلات بسیاری مواجه هستیم اما تاکنون موفق به پیشبرد 22 کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی(ره) شده ایم و امیدواریم 18 کیلومتر باقی مانده در صورت تامین اعتبار از سوی دولت در کمتر از 7 ماه به شهر پرند برسد.
انتهای پیام/