خرمشهر یکی از قطب های تولید لوله های انتقال نفت دریایی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛یکی از راههای مهم انتقال نفت و گاز از حوزه های نفتی به خشکی ، انتقال این مواد از طریق خط لوله است.

برای این منظور لوله های خاصی مورد نیاز است تا هم در مقابل خوردگی و پوسیدکی مقاوم ، و هم برای انتقال مواد نفتی مناسب باشد.

در خرمشهر در گرمای  50 درجه سانتی گراد ، مردان صنعت ایران در شرکت توسعه سازه های دریایی با هدف افزایش  برداشت نفت در خلیج فارس تلاش فراوانی را از خود نشان می دهند

یکی از کارگران فعال در این زمینه گفت:وقتی به آینده و اقتصاد کشورمان  فکر می کنیم سختی کار از بین میرود.

در خرمشهر  لوله های انتقال نفت به قطر  24اینچ تولید می شود تا کار انتقال مواد نفتی از دریا به خشکی را به عهده بگیرد.

اسفندیار پور معاون مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت : امیدواریم لوله هایی که فعلا در حال تولید آن هستیم ظرف سه یا 4هفته اینده به اتمام برسد و آماده حمل ونصب در اعماق خلیج فارس شوند.

اگر گرمای شدید و وضعیت متغییر دریا جلوی پایشان سنگ نیندازد  بزودی حمل دریایی شان به سمت سکوی سرچاهی میدان نفتی ابوذر در جزیره خارک وحوزه نفتی ایلام در جزیره سیری انجام می شود.

ملاحسینی مدیر این پروژه   گفت: کار در داخل کشور با پیمانکاران داخلی ونیز جلب رضایت کارفرمایانی که سالها  با شرک تهای خارجی کار کردند ، کار بسیار سختی است و ما سعی داریم تا پیمانکاران داخلی را با توانمندی های خود آگاه کرده و اعتمادشان را جلب کنیم

یکی از مهندسان طرح گفت :  هزینه تولید این خط لوله هفتاد میلیارد تومان  است  که اگر میخواستیم با شرکت های خارجی کار کنیم حدود سه برابر بیشتر برای کشورمان هزینه در بر داشت.

این لوله ها دارای  آلیاژهای مخصوصی هستند که ویژه  دریاست  ، و  ضد پوسیدگی وضدنفوذ ریشه های گیاه دریایی  است.

یکی دیگر از مهندسان طرح هم گفت:به پوششی که روی لوله های انتقال نفت دریایی کشیده میشود  آستر پلاستکی میگویند وکیفیت پوشش لاستیکی نیز خیلی مهم است.

ساخت این محصول یکسال طول میکشدوهزاران نفر را مشغول کار کرده است اما اگر از صنعتگران حمایت نشود با بیکاری و رکود مواجه می شوند.

موسوی مدیر عامل شرکت "تسدید "گفت:  مسئولین باید از صنایع داخلی مخصوصا صنعت نفت حمایت کنند. به توان داخلی اعتماد کنند واز آنها حمایت کنند.

با تکمیل این طرح اتفاق مهمی در اقتصاد کشور در حوزه نفت انجام وروزانه 37هزار بشکه به ظرفیت برداشت نفت در کشور انجام می شود.

حال ، شرکت توسعه سازه های دریایی خرمشهر در گرمای شدید جنوب در حال تولید و فعالیت در بخش مهمی از اقتصاد نفتی کشور است . این صنعت در خرمشهر نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است تا علاوه بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،موجب رشد و شکوفایی و خودکفایی صنعت نفت در کشورمان شود

انتهای پیام/د

پویایی صنعت نفت با پویایی تولید لوله های انتقال نفت از دریا به خشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.