مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از کسب رتبه نخست کشوری بالاترین میزان کاریابی مددجویان طی پارسال توسط کمیته امداد استان کرمان در بین سایر نهادهای کمیته امداد کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان کرمان در بین سایر نهادهای کمیته امداد کشور طی پارسال رتبه نخست کشوری بالاترین میزان کاریابی مددجویان را کسب کرده است؛ گفت: این نهاد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار احصا و مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند با برنامه های موثر و کارآمد، در راس اهداف و سیاست های کمیته امداد قرار دارد، افزود: ۹۳۴ نفر از مددجویان تحت حمایت استان کرمان و فرزندان آنان در سال ۹۵ و ۱۳۰ نفر در سه ماهه نخست امسال طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده اند.
صادقی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی کاریابی برای مددجویان گفت: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود و در سه ماهه نخست امسال و سال ۹۵ بیش از ۲۱۵ میلیون تومان برای کاریابی مددجویان در استان هزینه شده است.
وی افزود: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای اشتغال کارجویان تحت حمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را طی دوسال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد (تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال اجرا) به کارفرمایان پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: کمیته امداد استان کرمان از طریق دفتر تامین نیروی کار در برخی شهرک های صنعتی استان و هم چنین استقرار عوامل کاریابی در برخی دیگر از شهرک های صنعتی توانسته زمینه اشتغال مددجویان از طریق مراکز کاریابی را فراهم کند.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان هدف از اشتغال مددجویان از طریق مراکز کاریابی را هدایت شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان در بخش های دولتی و خصوصی، بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مختلف استان برای اشتغال به کار و کسب درآمد پایدار و اشاعه فرهنگ کار و تلاش عنوان کرد.
انتهای پیام/ی

کسب رتبه نخست کشوری در کاریابی مددجویان کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار