داشتن ترموگراف و فراهم آوردن شرایط مناسب دمایی از جمله الزامات خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی جهت حمل تخم مرغ و گوشت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نظارت بر استحصال، فرآوری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی بر عهده کارشناسان دامپزشکی است و همواره بخشی از قوانین سازمان دامپزشکی در خصوص موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای و مباحث نظارتی را به خود اختصاص داده است.


وی افزود: پشم، مو و کرک گوسفند و بز پس از شست‌وشو با محلول آب و برخی تركيبات شيميايی، ضدعفونی لازم صورت گرفته و بعد از مرحله خشک شدن صرفاً با اخذ مجوز دامپزشکی توسط کامیون‌های سرپوشیده حمل شود.


راه انجام گفت: پشم، مو و کرک باید از دام زنده و سالم تهیه شده و گله مورد نظر نيز باید عاری از بیمارهای مشترک بین انسان و دام باشد.


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از فعال بودن سامانه صدور کد بهداشتی خودروها برای صدور مجوز حمل خبر داد و اظهار داشت:همه خودروهای حمل مرتبط با دامپزشکی ملزم به مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان بوده تا پس از بازدید کارشناسان شبکه در صورت احراز شرایط لازم برای دریافت کد رهگیری و پروانه بهداشتی حمل اقدام کنند.


پشم، كرك، مو، پوست، شیر، عسل، تخم پرندگان، اسپرم، تخم آبزیان و نوغان، گوشت، استخوان و .. جزو فرآورده‌های خام دامی محسوب می ‌شوند.
انتهای پیام/ک

داشتن مجوز حمل از الزامات خودروهای حمل فرآورده های دامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.