ساری،

زنان سرپرست خانوار زیر پوشش طرح‌های حمایتی بهزیستی

۱۴ هزار زن سرپرست خانوار مازندران زیر پوشش برنامه‌های متنوع توانمند سازی قرار دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آرام مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار در این استان زیر پوشش برنامه‌های متنوع توانمند سازی قرار دارند، گفت:در حوزه اشتغال یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمان توانمد سازی است که در سال ۹۵ با اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به جامعه هدف دو هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شد و در سال ۹۶ هم با افزایش سه برابری این رقم به ۴۲ میلیارد تومان رسید و میزان وام هم از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: ۲ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۳ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند. 


مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین از طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد و افزود: خدمات به معلولان در روستاها صد درصد ارائه شد و ۲۲ هزار معلول در روستای مازندران زیر پوشش این طرح هستند که ۱۹ هزار معلول مستقیم از خدمات بهره می‌برند.

 

آرام گفت: سال گذشته  برای دو هزار معلول طرح بیمه روستایی اجرایی شد.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: در حوزه حمایت از نیازمندان، میزان مستمری افراد تحت پوشش به سه برابر افزایش نسبت به سال ۹۱ رسید، همچنین در حوزه تامین وسایل کمک توان بخشی به معلولان ارائه خدمات به روز شد.


وی با اشاره به وجود ۱۲۷ خانواده با ۲ معلول و بیشتر در روستا و ۱۲۵ خانوار در شهر که فاقد مسکن هستند، افزود: ۷۹ واحد در هفته بهزیستی تحویل و ۹۰ درصد ان ساخته شد و ۲۰ واحد هم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام/ع


طرح‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار