رفتار و اخلاق اهالی فوتبال معیاری برای اندازه گیری حرفه ای بودن در فوتبال است.

رفتار درمانی نیاز امروز فوتبالبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رفتار و منش بازیکنان, مربیان, مدیران کمک شایانی در تشخیص پیشرفت فوتبال یک کشور دارد نوع رفتار این مهره ها با یکدیگر, رفتار آن ها با رسانه ها, واکنش آن ها نسبت به محرومیت ها دید مناسبی برای تشخیص این موضوع دارد که این فضا می تواند رو به پیشرفت باشد یا نه ؟

به عنوان مثال یکی از مواردی که می توان رفتار حرفه ای را در بین مربیان دید نحوه برخورد آن ها نسبت به بازیکنانی است که به دلایل مختلف معترض هستند. رفتار کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی با سید مهدی رحمتی و هادی عقیلی را با رفتار امیر قلعه نویی سرمربی سابق تیم استقلال در واکنش به لگد زدن آرش برهانی به کلمن در کنار زمین مقایسه کنیم. سرمربی تیم ملی در یکی از حساس ترین برهه های سرمربی گری خود بازیکنان را از تیم ملی کنار گذاشته اما امیر قلعه نویی رسانه ها و مطبوعات را مقصر این جریان می داند.

رفتار منصور ابراهیم زاده سرمربی وقت تیم ذوب آهن که توانست این تیم را به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برساند در مقابل بازیکنی مثل خلعتبری که هیچ تحملی برای تعویض و نیمکت نشینی ندارد نشان از رفتار غیر حرفه ای جمع کثیری از مربیان ایرانی دارد.

در لیگ برتر فوتبال ما مربیانی داشته ایم که در مقابل بازیکنان معترض ایستادگی کردند و حتی آن ها را کنار گذاشته اند نمونه این مورد علی پروین است که در پرسپولیس همه می دانستند اگر خطایی از بازیکن سر بزند یا اعتراض نابه جایی داشته باشد برای همیشه از تیم کنار گذاشته خواهد شد.

از دیگر رفتارهای غیر حرفه ای اهالی فوتبال می شود به نحوه برخورد مربیان و کادر فنی یک تیم نسبت به تصمیمات و اشتباهات داوری اشاره کرد به طور معمول اشتباهات و تصمیمات غلط داوری در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد اما مسئله مهم و مورد اهمیت نحوه برخورد مربیان و اهالی فوتبال در این زمینه است.

البته باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از مربیان برای اینکه بتوانند رفتار و سوت های داور را تحت تاثیر قرار دهند شروع به اعتراض می کنند و تعدادی از مربیان هم هستند که اعتراض و واکنش های تند، جزء جدایی ناپذیر اخلاق فوتبالی آن ها شده است.

رفتار علی دایی را در بازی نفت تهران و سپاهان پس از آنکه داور پنالتی را به نفع سپاهان اعلام کرد، مشاهده کنید. دایی به نشانه اعتراض قصد داشت تیم خود را از زمین بیرون بکشد هر چند این اتفاق بعدها از طرف روابط عمومی باشگاه تکذیب ش.

هواداران فوتبالی در طول رقابت ها شاهد توهین ها و تهدید های بسیاری از سوی مربیان و کادر فنی نسبت به تیم داوری در لیگ برتر و حتی در لیگ های دسته اول و دوم بوده اند.

در اغلب بازی ها ما رفتار غیر معقولی را از مربیان مشاهده می کنیم کسانی که در ابتدای مسابقه با گرمی از یکدیگر پذیرایی می کنند ولی به محض شروع بازی همدیگر را مورد توهین و تخریب قرار می دهند و آنجا است که نشست خبری بعد از بازی به میدان جنگ تبدیل می شود.

در آخر باید متذکر شد حرفه ای بودن یک مربی با داشتن تکنیک و تجربه تکمیل نمی شود بلکه اخلاق و رفتار نقش مهمی را در حرفه ای خواندن ایفا می کند.

انتهای پیام/

بی اخلاقی ها در لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار