رئیس حوزه هنری استان کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» در کردستان تا 19 مرداد ماه خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: به دلیل استقبال گسترده هنرمندان دف نواز کشور و درخواست‌های متعدد فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز پنج شنبه 19 مردادماه 96 تمدید شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 130 اثر از استان‌های مختلف کشور در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است.

رییس هفتمین جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت عنوان کرد: در این دوره از جشنواره بخش مولودی خوانی نیز افزوده شده که در این بخش به سه گروه برتر جشنواره بدون ترتیب اولویت مبلغ 20 میلیون ریال اهداء خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: كشف و پرورش و جهت دهي استعدادهاي ناب جوانان و نوجوانان در زمينه موسيقي اصیل ایرانی، طرح ريزي و ايجاد زمينه جهت جذب هنرمندان و علاقه مندان به سازهاي سنتي و عرفاني، برقراري ارتباط مداوم و مستمر بين هنرمندان موسيقي جوان كشور با اساتيد برجسته كشوري، تعامل و تبادل افكار در راستاي سازندگي بيشتر فكر و انديشه هنرمندان دف نواز جوان با هم، ايجاد انگيزه در بين نسل جدید به فراگيري موسيقي‌هاي الهام گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی از اهداف اصلی این جشنواره است.

مرادی افزود: ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات ارزشی و نمونه، مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی از دیگر اهداف و برنامه‌های مد نظر در این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: در این دوره از جشنواره که به صورت بین المللی خواهد بود گروه‌های دف نوازی از کردستان عراق و اساتیدی از کشورهای خارجی نیز به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضور خواهند داشت.

مرادی زمان برگزاری جشنواره را 9 تا 11 شهریور ماه 96 اعلام کرد و یادآور شد: علاقمندان می توانندجهت اطلاعات بیشتردر خصوص این جشنواره  با شماره تماس‌های 32436243 – 3243646 3 با پیش شماره 087 تماس حاصل فرمایند.

 انتهای پیام/م

ارسال 130 اثر از سراسر کشور به جشنواره سراسری  «دف نوای رحمت» 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.