وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین کریدور غرب کشور با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال ساخت است و امروز آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتر از این طرح کلید خورد.

آغاز پروازهای ATR  با حضور وزیر راه وشهرسازیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر راه و شهرسازی در اولین پرواز ATR به سنندج گفت: امروز ما شروع عملیات پروازهای ATR به سنندج را آغاز کردیم و امیدواریم تا دو سه هفته آینده این پروازها به طور مستقیم برقرار شود. 
 
وی در ادامه افزود: بازدید کریدور زاگرس به طول 300 کیلومتر در استان کردستان و نیز 5 قطعه در این سفر انجام می شود، همچنین افتتاح 10 کیلومتر از این قطعه این 5 این کریدور کیلومتر مسیر سنندج_کامیاران نیز پیشرفت آنها بررسی می شود.

 وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: مسیر سنندج_سقز ونیز سقز_ بیجار نیز بررسی می شود و در پایان شورای عالی مسکن و بازآفرینی شهری و نیز بررسی  پیشرفت پروژه های مسکن مهر در این بازدید انجام می شود.

آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتر از کریدور زاگرس که در استان کردستان قرار دارد ،گفت: زاگرس به عنوان یک خطه تمدنی برای ایران است و تاریخ ایران همواره مدیون آن بوده است.

 وزیرراه و شهرسازی افزود: علاوه بر ظرفیت های عمرانی باید از ظرفیت های انسانی در این استان جهت توسعه ایران بیش از گذشته استفاده کنیم.

 آخوندی با اشاره به اینکه بحث توسعه در این منطقه را به صورت یک کریدور سراسر درنظر گرفته ایم، گفت: با همکاری مسئولان و دوستان این ایده را به مرحله اجرایی رساندیم تا با اتصال 5 استان به یکدیگر بتوانیم به اروپا و دریای مدیترانه متصل شویم.

 وزر راه و شهرسازی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتر از این کریدور امروز اجرایی می شود .

 آخوندی افزود: توسعه مسئله توریست، گردشگری، صنعت و کشاورزی مورد توجه ما است و ما سعی داریم بتوانیم آثار ماندگاری را در این بخش ایجاد کنیم.

 وی در ادامه به مسئله ریل اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم همدان را به سنندج متصل کنیم و در این مسیر 4 قطعه مهم وجود دارد که تا کنون پیشرفت 60 درصدی داشته است و 8 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری است، قطعه دوم نیز در این مسیر در حال فعالیت است و قطعه سوم از نظر زیرساختی پیشرفت 90 درصدی داشته است.

 وی یادآور شد: این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است و در زمینه های ریل گذاری قصد داریم 5 مرکز استان را به یکدیگر متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بر اساس طرح کریدور شماره 10 این طرح 5 استان در داخل کشور به یکدیگر متصل می کندو در گام بعدی با اتصال فرازمینی به اروپا و جنوب خلیج فارس توسعه کریدور شماره 10را رقم خواهیم زد.

 آخوندی اظهار داشت: به راحتی می توانیم این کریدور را تا دریای مدیترانه ادامه دهیم و در حال حاضر مسیر ریل گذاری ما تا سمت نقده آذربایجان غربی آماده شده و وقتی به سمت سنندج برسد می تواند تا کردستان عراق را تحت پوشش خود قرار دهد.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای منابع آبی است، گفت: در حال حاضر 17 درصد از جمعیت کشور در داخل این کریدور زندگی می کنند، بنابراین باید مسئله توریست و گردشگری را در این بخش اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

 آخوندی گفت: در این حوزه بسیار امیدوارانه گام برمی داریم ویکی از اهداف ما این است که شبکه ریلی را به شبکه دریایی متصل کنیم و این منطقه را فرامرزی در نظر بگیریم.

 وی در ادامه به ورود هواپیماهای سبک پرواز ATR اشاره کرد و گفت: این هواپیماها جهت فرودگاه های کوچک هستند و قصد داریم با ورود این هواپیماها پروازهای این فرودگاه ها را فعال کنیم و امیدوارم هستیم از سه هفته آینده اولین پروازها در این استان برقرار می شود.

 انتهای پیام/

جزییات آغاز عملیات اجرایی کریدور زاگرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار