وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه زیربناها و زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.  

توسعه زیرساخت های حمل و نقل در اولویت قرار دارد/ طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه ۱۰ کیلومتر از بزرگراه همدان سنندج و آغاز عملیات ۷۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت:کریدور غرب کشور، پنج استان کشور را به هم متصل می‌کند و ایران را به فراسوی مرزها پیوند می‌دهد.

وی افزود: 17 درصد جمعیت در این کریدور زندگی می‌کنند به همین دلیل، اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از اینجا تا خط ریلی عراق فاصله کمی داریم و این منطقه، منطقه‌ای است که بیشترین آب ایران را دارد و اگر بتوانیم در کنار حمل و نقل به توسعه سایر بخش‌ها همچون توریست، کشاورزی و غیره توجه کنیم خروجی قابل توجهی خواهد داشت.

اولین پرواز ATR در فرودگاه سنندج به زمین نشست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه زیربناها و زیرساخت‌ها و توسعه راه‌ها از اولویت‌های مهم ما است، بیان کرد: فرودگاه سنندج نقش مهمی را در این راستا ایفا خواهد کرد.

وی به خریداری ناوگان ای تی ار هواپیمایی اشاره کرد و گفت: فرودگاه‌هایی مانند سنندج و سقز تجار و گردشگران را به هم وصل می کند.

آخوندی با بیان اینکه نخستین پرواز این هواپیما از تهران به سنندج امروز انجام گرفت،افزود: هدف‌گذاری ما توسعه این پروازها به صورت فراملی از سنندج به جنوب عراق است و سعی داریم این پروازها را به سمت فرودگاه‌هایی که در سطح منطقه وجود دارد سوق دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر ما شبکه ریلی است که بسیار مهم است، گفت: نخستین موضوع در این زمینه برای منطقه که در دستور کار رئیس جمهور است وصل کردن همدان به سنندج بود.

آخوندی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب چهار قطعه تعریف شده که یک قطعه آن عملیات ریل گذار انجام شده و یک قطعه مشکل پیمانکاری داشت که مشکل حل و کار در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه سوم این پروژه نیز با پیشرفت خوبی در حال انجام است که البته با توجه به تپوگرافی و وضعیت کوهستانی بودن آن کار سختی است.

وی با بیان اینکه حجم پروژه‌هایی که در استان در حال انجام است بسیار سنگین است، گفت: همین پروژه کریدور رقمی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف کنار گذر مریوان خبر داد وافزود: جاده مریوان -سنندج به دلیل حجم ترانزیتی اهمیتی فراوانی دارد و کنار گذر آن تعیین تکلیف و در حال اجرا است.

انتهای پیام/ م ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.