مدیرکل سازمان انتقال خون لرستان گفت: میزان اهدای خون در استان لرستان در چهار ماهه نخست امسال به ۶۷ درصد افزایش‌ یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  امید‌علی عادلی در جشن اهدای خون در بیمارستان شهید رحیمی شهرستان خرم آباد با اشاره به فرارسیدن نهم مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون به پذیرش ۵۰ هزار نفری اهداکنندگان خون در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۶ هزار نفر خون‌گیری شده و ۱۴ هزار نفر نیز معاف شده‌اند که ۹۱ درصد از این ۳۶ هزار نفر مرد و ۹ درصد بانوان بوده‌اند.

عادلی افزود: سال گذشته بانوان لرستانی حائز رتبه نخست کشور در زمینهٔ اهدای خون بودند.

مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان گفت: سال گذشته ۵۷ درصد خون‌گیری‌ها از اهداکنندگان مستمر انجام‌شده که این میزان در چهارماهه نخست امسال به ۶۷ درصد افزایش‌یافته است.

عادلی، شعار سازمان جهانی انتقال خون را "نیاز به خون همیشگی است اهداکننده مستمر بمان" عنوان کرد و افزودبه دلیل کاهش انتقال بیماری‌های عفونی و افزایش کیفیت کار از سال ۹۵ در پنج استان پایلوت کشور از جمله استان لرستان ابتدا خون فردی که برای بار اولین بار اقدام به اهدا خون کرده آزمایش‌شده و پس از سه ماه در صورت سالم بودن خون فرد برای اهدا همیشگی از وی دعوت می‌شود.

انتهای پیام / د

افزایش ۶۷ درصدی اهدای خون، چهار ماهه نخست امسال در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.