امبر راد در راستای مقابله با انتشار مطالب تروریستی در فضای مجازی، به آمریکا سفر می‌کند.

سفر وزیر کشور انگلیس به کالیفرنیا برای مقابله با اقدامات تروریست‌ها در فضای مجازیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "امبر راد"-- وزیر کشور انگلیس – این هفته با سفر به دره سیلیکون (نام رایج و غیررسمی منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه‌است) از شرکت‌های بزرگ شبکه‌ اجتماعی مانند یوتیوب خواهد خواست اقداماتی را برای مقابله و حذف مطالبی با محتوای تحریک کننده تروریستی انجام دهند.

بر این اساس، پس از آنکه چهار تروریست در سال جاری میلادی طی حملاتی در انگلیس 36 تن را کشتند، مقامات ارشد لندن بارها از شرکت‌های بزرگ اینترنتی جهان خواستند اقدامات بیشتری برای جلوگیری از انتشار مطالب افراط‌گرایانه انجام دهند و اجازه دسترسی به ارتباطات خصوصی کاربران را بدهند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس که خود پیش‌تر وزیر کشور بود، به طور مرتب تاکید داشت شبکه‌های اجتماعی باید رویکرد سختی در مقابل افراط‌گرایی اتخاذ کنند. نخست وزیر انگلیس پس از حمله تروریستی بر روی پل لندن در ماه گذشته میلادی، حتی پا را فراتر گذاشت و خواهان کنترل فضای مجازی شد.

یک فرد آگاه به رویترز گفت: وزیر کشور انگلیس به کالیفرنیا سفر می‌کند تا با مدیران ارشد شبکه‌های اجتماعی و خدمات اینترنتی دیدار و درباره "مقابله با مطالبی که دارای محتوای تروریستی آنلاین هستند" گفت و گو کند. وی همچنین در این دیدار با نمایندگان شرکت یوتیوب دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

سفر وزیر کشور انگلیس به آمریکا برای دیدار با شرکت های بزرگ اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار