تبریز؛

امحای 3 تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در تبریز

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف و معدوم سازی 3 تن فرآورده های خام دامی غیرمجاز و غیربهداشتی در طول دو هفته اخیر در تبریز خبر داد.

امحای 3 تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیر حسین بهداد گفت : این مواد دامی غیر قابل مصرف از قصابی ها، مرغ فروشی ها ، غذاخوریها و سایر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی کشف و پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شدند.
وی خاطرنشان کرد : تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت کنترل دامپزشکی ، از کیفیت و استاندارد‌های لازم برخوردار است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر مواد پروتئینی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت این اداره کل تهیه کنند.
بهداد افزود : مردم در هنگام خرید مرغ حتما به تاریخ تولید و انقضای مندرج بر روی بسته بندی آن دقت و از خرید مرغ خارج از بسته بندی و یا در بسته بندی های غیر مجاز خودداری کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی موردی از بیماری تب کریمه کنگو تا به این لحظه گزارش نشده است افزود: برای پیشگیری از این بیماری با توجه به زیر ساختهایی که اداره کل دامپزشکی استان در کشتارگاه های دام ایجاد کرده است ، اگر مردم توصیه های بهداشتی دامپزشکی را به خوبی رعایت کنند و از گوشت هایی که دارای مهر دامپزشکی هستند خریداری نمایند ، موردی از این بیماری را در استان نخواهیم داشت.
بهداد از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 اطلاع دهند. 

انتهای پیام/خ

کشف و معدوم سازی 3 تن فرآورده های خام دامی غیرمجازدرتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.