برنامه بهبود مدیریت جنگل‌های هیرکانی در وسعت ۱۲۰ هزار هکتار از جنــگل‌های هیر‌کانی سه استان گیلان، مازندران و گلستان اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: طرح‌های جدید در حوزه جنگل بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم و تدوین استراتژی مدیریت حوزه‌های آبخیز و جنگل‌های هیرکانی بر اساس مشارکت جوامع محلی با همکاری برنامه عمران ملل متحد، بانک جهانی و سازمان جنگل‌های کشور در مازندران در حال اجرا است.


وی افزود: مهمترین طرح‌های استان در این حوزه شامل مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی شهرستان‌های آمل و تنکابن، طرح مدیریت جامع آب و خاک سد البرز با مشارکت بانک جهانی شهرستان سوادکوه، مدیریت جامع حوزه آبخیز براررود و آسیابرود شهرستان چالوس است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران اهداف اصلی این طرح‌ها را حفظ تنوع زیستی، یکپارچگی اکوسیستم و پایداری خدمات اکوسیستمی در سیمای جنگل‌های هیرکانی، تغییر مدیریت وابسته به چوب به مدیریت چندمنظوره جنگل، مشارکت جوامع محلی در مدیریت و منافع حاصل از آن با هدف کاهش فقر، مهاجرت، نیازمندی به منابع جنگلی اعلام کرد.


حسن خیریانپور برنامه مدیریت تلفیقی حوزه‌های بلیران آمل و دو هزار و سه هزار تنکابن با رویکرد جنگلداری اجتماعی چندمنظوره، پارک جنگلی بلیران، احصا محصولات فرعی هر دو حوزه، طبیعت گردی و کسب درآمد توسط جوامع محلی را از جمله برنامه‌هایی دانستند که با مشارکت جوامع محلی، بانک جهانی و شرکت‌های مشاور خارجی در دست اجرا است.


انتهای پیام/آ


نجات جنگل‌های هیرکانی در سه استان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.