نوری المالکی: اجاره حضور نظامیان خارجی را در عراق نمی دهیم

معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد مسئولان این کشور اجازه حضور نظامیان خارجی را در خاک عراق نخواهند داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوری المالکی درگفت و گو با شبکه خبری المیادین گفت: من سیاست محوربندی را تائید نمی کنم و هرگز نمی پذیرم که عراق در محور منطقه ای و بین المللی قرار گیرد.
 
وی همچنین گفت عراق از سرمایه گذاری خارجی در زمینه های مختلف و بر اساس رقابت مثبت استقبال می کند.
 
نخست وزیر سابق عراق با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس جمهوری روسیه افزود : با پوتین در باره اصول و چگونگی نبرد جهانی علیه تروریسم گفت و گو کردم.
 
وی گسترش روابط بغداد با مسکو را به نفع کشورش و منطقه دانست و گفت: روسیه مخالف هرگونه خدشه به تمامیت ارضی عراق است. معاون رئیس جمهوری عراق افزود: شکست تروریسم نیازمند راه حل های سیاسیی، اجتماعی و نبرد علیه افراط گری و فرقه گرایی است.
 
وی اختلاف اخیر میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را باعث تضعیف تروریسم در منطقه و تأثیر مثبت آن بر بحران سوریه و عراق دانست و خاطرنشان کرد که تروریسم پس از رد و بدل شدن اتهامات متقابل میان حامیانش، ناگزیر به عقب نشینی شد و اختلافات بین کشورهای حامی تروریسم، القاعده و جبهه النصره را در عراق و سوریه تضعیف کرد.
 
نوری المالکی از سوی دیگر گفت که طرحی برای تجزیه سوریه، عراق و شماری از کشورهای منطقه و در جهت منافع اسرائیل وجود داشت اما پیروزی های ارتش عراق و سوریه خطر اجرای چنین طرح هایی را کاهش داده است.
 
 
انتهای پیام/  

مخالفت نوری المالکی با حضور نیروهای خارجی در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار