سینا شفیعی بازیگر تئاتر توضیحاتی راجع به آخرین نمایش خود ارائه داد که شرح این گفتگو را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارگردان نمایش «اسماعیل» عنوان کرد: امروز در روزگاری زندگی می‌کنیم که آدم‌های معاصر به دلیل جنس مشکلاتشان به جهان اطرافشان خیلی بدبین شده‌اند، هنر می‌تواند بدون قضاوت و ارزش گذاری مسیر حقیقت را نشان ما دهد.

دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی پس از چند سال متوالی امسال نیز در استان خراسان شمالی، شهر بجنورد با حضور هنرمندان مختلف از شهرها آغاز شده و تا یازدهم ادامه دارد.

سینا شفیعی کارگردان نمایش اسماعیل از استان البرز که روز گذشته در دو نوبت به اجرا در آمد،  عنوان کرد: این نمایشنامه نیز همچون اتفاقات گذشته در ذهنم ته نشین شد، مفاهیمی به ذهنم رسید تا اینکه این جهان بی نظم حال حاضر جدید را برای خودم معنا کنم شاید خیلی مباحث برایم قابل تحمل تر شود.

وی با اشاره به اینکه گره هایی هست که در زندگی مدام باز و بسته می شوند گفت: این نمایش را ما در یک تک اجرا رونمایی کرده بودیم، شاید امروزکه کار را از دور تماشا میکنم برایم قابل تشخیص تر باشد چرا که ابتدا به ساکن نمیتوانستم درباره آن صحبت کنم.

شفیعی اظهار داشت: در واقع یک نوع دغدغه انسان گمشده و حقیقت شخصی در آن وجود دارد انسانی که مسیرش برای رسیدن به هدف شاید گم شده و خیلی مسائل روی سرش خراب شده است. ما امروز آدم هایی را می بینیم که خیلی به حقیقت نزدیک هستند احساس آرامش و سکون در این جهان دارند و چیز بیشتر نمیخواهند اما باز هم دغدغه همیشگی من این بوده که راه رسیدن به حقیقت چیست.

وی در ادامه یادآور شد: خیلی از این افراد دین مدار و عارف مسلک را خداوند طوری آزمایش میکند تا به خودش برساند من همیشه دغدغه ام همین بوده هر کاری که کرده ام ناخودآگاه به این سمت رفتم که هر فرد مسیر زندگی اش به یک حقیقت منجر می شود، نکته اینجاست که فرد با هر شرایط باید قابل اعتماد باشد و قضاوت نشود.

شفیعی با اشاره به اینکه دراین نمایش نیز یک فرد خادمی زندگی اش یک مرتبه دچار چالش می شود توضیح داد: برای این کار شاید درست نباشد که برچسب ارزشی یا مذهبی بگذاریم که اگر این کار را انجام دهیم آن را قضاوت کرده ایم حال خوب یا بد همین باعث می شود که اثرش کم شود. امروز ما در روزگاری زندگی میکنیم که آدم های معاصر به جهان اطرافشان خیلی بدبین هستند حال به دلیل اتفاقات زیاد و مشکلات بنابراین هنر میتواند بدون قضاوت حقیقت را به ما نشان دهد، من هم نمیخواهم به کار خودم برچسب مذهبی بزنم این خط کشی ها را دوست ندارم.

وی با تأکید بر اینکه امروز در تئاترهای تهران که گیشه ای شده نیز از سوی دیگر بام افتاده اند گفت: رفتار واکنشی نسبت به جریان جامعه وجود دارد گیشه آنجا مهم شده، برای گرفتن سالن و بستن کارها خیلی اتفاقات بدی می افتد تقریبا این هم تبدیل به یک شرایط بد شده اما دراین بین عده اندکی هم هستند که هنوز دیوانه و عاشق اند.

 شفیعی با تأکید براینکه این دست نمایش ها تلاش میکند یک تلنگری به ما بزند اظهار داشت: به دنبال این هستیم که اجرا عمومی داشته باشیم این خواسته ما و دوستانمان است منتها نه به هر قیمت و انرژی، خیلی هم به دنبالش بودیم امیدوارم این اتفاق بیافتد‌.

وی از ارادت خودش به امام رضا گفت و افزود: اینکه بگویم سرباز امام و نوکر او هستم و دلم به دلش بسته است ترجیح میدهم هیچ نگویم برای من این یک ارتباط شخصی است امیدوارم اینطور هم بماند و به من ارزش بدهد و نگذارد که خسته و درمانده شوم به خاطر همه کژی ها و چیزهایی که حس میکنم نمیخواهم فرار کنم میخواهم در مسیرم ادامه بدهم.

 منبع:فارس

انتهای پیام/

گفتگو با سینا شفیعی بازیگر تئاتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.