رئیس کمیته سپک تاکرای آذربایجان شرقی از اعزام 2 تیم به نمایندگی از این استان به مسابقات قهرمانی امیدهای کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  غلامرضا عبدی رئیس کمیته سپک تاکرای آذربایجان شرقی گفت: تیم امید سپک تاکرای آذربایجان شرقی و باشگاه عبدی مراغه به نمایندگی از این استان به مسابقات قهرمانی امیدهای کشور که از فردا در کرمانشاه برگزار می شود، اعزام شدند.

وی ادامه داد: این تیم ها شامل 12 بازیکن و کادر فنی از جمله 2 ملی پوش سپک تاکرا عازم این رقابت ها شدند.

عبدی اضافه کرد: ترکیب این 2 تیم را امیر بادپا، مسعود فرمانی، ساسان ملک نژاد، پیمان رحیمی، امیررضا نورمحمدیان، مهدی رحمانی، احسان طاهری، سعید حسامی، امیر شبستری فام، حسن عبدالهی آذر، علی فتاح پور و عماد خانزاده به عنوان بازیکن و علی اصغری به عنوان مربی تشکیل می دهند.

وی گفت: این تیم ها پیش از این نیز در قالب تیم های استان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور، موفق به کسب عناوین برتر کشوری شده بودند.

وی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های ورزشی کشور، از ظرفیت و استعدادهای بسیار درخشان در رشته سپک تاکرا برخوردار بوده و از این رو این رشته ورزشی در شهرستان های مختلف استان در حال توسعه است.

سپک تاکرا شبیه والیبال است اما به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می ‌شود این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم 3 بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند 2 ست از 3 ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست 21 امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب 15 امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی ا‌ست.

هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/ش

پنج هزار ورزشکار در شهرستان مراغه فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.