زیتون ، محصول با ارزش و کم هزینه از نظر اقتصادی برای شهرستان طبس است و بسیار حائز اهمیت است.

مهندس بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت : درخت زیتون به دلیل مقاومت به کم آبی و سازگاری با خاک های کم بازده و فقیر و تولید محصول با ارزش و کم هزینه از نظر اقتصادی برای شهرستان طبس بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود : زیتون از دیرباز به عنوان یکی از منابع تامین کننده مواد غذایی بشر به شمار می رود و روش هایی جهت تلخی زدايی از ميوه زيتون وجود دارد.


مهندس بخشایی گفت :برای تلخی زدایی از زیتون باید ميوه زيتون را با سنگ شكسته شسته شده به مدت يك هفته در ظرفی محتوی آب شرب قرار می دهيم و هر روز آب ظرف را عوض مي نماييم تا تركيبات تلخ از ميوه زيتون به داخل آب انتشار يافته و ميوه به تدريج شيرين شود.


مدیر جهاد کشاورزی طبس افزود : بعد از این مرحله باید زیتونها را داخل آب نمک 8 تا 10 درصد برای مدت 3 هفته نگهداری نمود در طی هفته دوم و سوم چنانچه غلظت آب نمک کم شود، باید تا حدود غلظت فوق اضافه شود.


وی اظهار کرد :برای نگهداری بهتر است از ظروف شیشه ای بادرب فلزی استفاده نمود که پس از پر کردن زیتون و محلول تهیه شده بایستی هوای درون شیشه خارج و پاستوریزه شده وسپس درب آنها محکم شود و پس از سپری شدن حدود یک ماه کنسرو تولیدی آماده و قابل مصرف می باشد.
انتهای پیام/ک


روش تلخ زدایی از زیتون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.