رتبه سوم بیکاری در کشور به استان چهارمحال و بختیاری تعلق دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در شهرکرد گفت: این استان علیرغم ایجاد بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل در سال گذشته، همچنان دارای رتبه سوم کشور در زمینه بیکاری است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید با ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌ها و کارگاه های اقتصادی مددجویان را سهام‌دار کند و موجب تجمیع تسهیلات خرد شود.

سلیمانی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی باید به صورت مجموعه‌ای و هدفمند اجرا شود افزود: کمیته امداد تسهیلات اشتغالزایی را در قالب تعاونی پرداخت و با راه اندازی مجموعه‌های کارگاهی فعالیت آن‌ها را به مددجویان واگذار کند.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری تنظیم خواهد شد تا طی برنامه سه ساله مشکل مسکن مددجویان استان حل شود.

سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ مددجوی استان برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف شدند افزود: برای تکمیل زائرسرای استان چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس به کمک بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و کمیته امداد نیاز است.

گفتنی است: سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به منظور تکریم و بررسی مشکلات اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ، شرکت در نشست‌های تخصصی و جلسات مختلف با مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددکاران استان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار