مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال آبگرفتگی در معابر شهری به شهروندان و مسافران هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: از امروز سه شنبه ۱۰ مردادماه تا پنجشنبه شاهد ناپایداری‌هایی بصورت افزایش ابر به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.


وی به احتمال بارش‌های رگباری به شکل نقطه‌ای و محلی و جاری شدن آب و سیلاب در این مناطق و نیز مواج بودن دریای مازندران در این مدت اشاره کرد و افزود: دامداران و ساکنان بومی هنگام وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان و احتمال آبگرفتگی معابر در مازندران، از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و رفت و آمد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز بطور جدی خودداری شود.


احمدی با اشاره به اینکه قایقرانی، شنا و ورزش‌های آبی هنگام مواج و طوفانی بودن دریا ممنوع است افزود: با توجه به وقوع آتش سوزی در مراتع و مناطق بالادست مازندران، دهیاران و روستاییان در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی در کمترین زمان مراتب را به نزدیک‌ترین مراکز خدماتی و امدادی اطلاع دهند.


وی افزود: از پنجشنبه دمای هوای مازندران تا اوایل هفته آینده افزایش یافته بطوریکه روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه، برای شهر‌های غربی این استان تا ۳۳ و همچنین شهر‌های مرکزی و شرقی مازندران تا ۳۷ درجه سانتیگراد دما پیش بینی می‌شود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از گردشگران، مسافران و مهمانان خواست: از روشن کردن آتش کنار مزارع و جنگل‌ها بطور جدی خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.


احمدی با اشاره به افزایش مصرف آب و برق با توجه به گرمای هوای مازندران و لزوم مدیریت و مصرف بهینه آن از همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیرو‌های امدادی و خدماتی خواست: با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.


انتهای پیام/آ


احتمال آبگرفتگی معابر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.