دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نماز جمعه ذکر و یاد خداست، کلیشه‌ای نبوده و حافظ منافع دینی، ملی و اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان  امروز در مراسم سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور اظهار کرد: نماز جمعه هدیه‌ای الهی به مسلمان و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ این فریضه الهی در زمان غیبت ولی عصر(عج) واجب است.

وی افزود: امروز هجمه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمنان و استکبار، بنیان خانواده‌ها را متلاشی می‌کند، جامعه باید بداند که کشور در حوزه فرهنگی در خطر تهاجم دشمن است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه امام جمعه وظایف خطیری بر عهده دارد، گفت: نماز جمعه ذکر و یاد خداست، کلیشه‌ای نبوده و حافظ منافع دینی، ملی و اسلامی است؛ ائمه جمعه از ملامت هیچ ملامت‌گری در گفتن حقایق نباید بترسند.

وی عنوان داشت: برای تکمیل ساختمان دفتر امام جمعه شهر چادگان اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال پیش‌بینی شده است که پرداخت خواهد شد و انتظار داریم فرماندار چادگان نسبت به افزایش زمین مورد نیاز این دفتر اقدام کند.

صالحیان به نظافت و بهداشت مساجد اشاره کرد و یادآور شد: جهت تعمیر سرویس‌های بهداشتی مسجد جامع چادگان که محل اقامه نماز جمعه است، با همکاری و تعامل شهرستان اقدام شود که در این راستا مصالح سیمانی آن از استان تأمین خواهد شد و مابقی نیز از اعتبارات و همیاری شهر انجام می‌شود.

مهدی اسدپور فرماندار شهرستان چادگان نیز در این مراسم عنوان کرد: نماز جمعه سکان‌دار انقلاب و اسلام است که باید جایگاه آن حفظ شود و جوانان را در امر شرکت در این فریضه الهی تشویق کرد تا دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

وی افزود: امام جمعه شهر در بحث مشکلات شهر و روستاهای این شهرستان نیز دغدغه داشته و پیگیری مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم هستند که با تعامل و همکاری فرمانداری و ادارات شهرستان اقدام می‌‍شود.

همچنین حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه چادگان اظهار داشت: حوزه علمیه چادگان با 150 طلبه و استاد مکانی برای تحصیل ندارد که انتظار داریم زمینی که به مساجت 35 هزار متر مربع بابت احداث مصلی و حوزه علمیه در نظر گرفته شده است، جهت احداث مصلی و حوزه علمیه توسط استان منطقه اقدام شود.

وی افزود: اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چادگان در سال 60 در شهر چادگان احداث شده است که نیاز به نیرو دارد که این یک مشکل فرهنگی است که باید اقداماتی فراهم شود تا از امکانات ایجادشده در شهرستان بهره‌برداری شود که انتظار می‌رود مسؤولان استانی در این راستا اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
نمازهای جمعه هیچ تاثیر مثبتی در مسائل اقتصادی و سیاسی نداشته و ندارد. بلکه سیاست خارجی و اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی و فرهنگی ما از جانب بعضی از ائمه جمعه آسیب های فراوانی هم دیده است.