وب‌سایت «سی‌جی‌تی‌ان» با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها در شبه‌جزیره کره نوشت اقدامات اخیر برخی از کشورها، این منطقه را معرض وقوع جنگ قرار داده است.

پایگاه اینترنتی«سی‌جی‌تی‌ان»: آیا افزایش تنش‌های شبه‌جزیره کره این منطقه را به سوی جنگ سوق می‌دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «سی‌جی‌تی‌ان» در گزارشی نوشت: اقدامات اخیر برخی از کشورها، شبه‌جزیره کره را یک قدم به جنگ نزدیکتر کرده است. امروزه دخالت کشورهای قدرتمند در تنش‌های شبه‌جزیره کره توجه جهان را به شمال شرقی آسیا جلب کرده است.

 «سی‌جی‌تی‌ان» برای مشخص شدن اینکه وقوع جنگ در این منطقه تا چه حد امکان پذیر است با چندین کارشناس مصاحبه کرده است. این کارشناسان سعی دارند شرایط پیچیده‌ منطقه مذکور را تحلیل کنند.

«یانگ شیو»، یکی از کارکنان ارشد موسسه مطالعات بین المللی چین، معتقد است که تنش‌های منطقه به وقوع جنگ جهانی سوم منجر نمی‌شود؛ اما درگیری در سطح پایینتری به زودی اتفاق می‌افتد. او در این خصوص می‌گوید: «لزوما جنگ جهانی سوم در شبه‌جزیره کره رخ نمی‌دهد، اما امکان وقوع جنگ در این منطقه در پی تغییر شرایط، به سرعت افزایش می‌یابد. رقابت طرف‌های درگیر برای تقویت قدرت نظامی خود شرایط را به نقطه‌ی خطرناکی رسانده است».

این در حالیست که «جیمز رائه»، پروفسور دانشگاه کالیفرنیا، بر این باور است که مذاکرات هنوز هم روش مطمئنی برای حل این مشکل است. رائه در این خصوص گفت: «در واقع آمریکا هیچ گزینه نظامی ندارد. به نظر من رئیس‌جمهور ترامپ نهایتاً مجبور است به استفاده از تحریم‌ها و مذاکرات شش جانبه روی آورد».

«تاکساتو واتانابه»، پروفسور دانشگاه دوشیشا، معتقد است چین قدرتمندترین کشور در میان کشورهای دخیل در تنش‌های منطقه است. او گفت: «در میان چهار کشور چین، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، فقط چین قدرتمند و متحد است. بنابراین چین در این زمان می‌تواند شرایط موجود را جهت دهی کند».

انتهای پیام/

گزارش سی‌جی‌تی‌ان درباره احتمال وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار