عباس براتی‌پور گفت: غلامرضا شکوهی شاعری توانا و غزل‌سرای معروف شهر مشهد و از دوستانم بود.

شکوهی شاعری توانا و غزل‌سرایی معروف بودعباس براتی‌پور شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن ابراز تاسف از درگذشت شاعر اهل بیت غلامرضا شکوهی، در خصوص غلامرضا شکوهی گفت: هنگامی که خبر درگذشت غلامرضا شکوهی را شنیدم، بسیار متاثر شدم. او شاعری توانا و غزل‌سرای معروف شهر مشهد و از دوستانم بود.

او افزود: شکوهی یک‌بار برای دیدار شاعران با مقام معظم رهبری به تهران آمد و در آن دیدار شعر خواند. غلامرضا شکوهی غزل‌سرای متبحر و خوبی بود. اشعار بسیار خوبی در منقبت اهل بیت (ع) دارد. او اشعاری را در مدح و منقبت امام رضا (ع) سرود.

گفتنی است؛ غلامرضا شکوهی متولد سال 1328 در تربت جام و عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش های هنری بود. او در غزل و تجربه كردن فضاهای تازه به ویژه درشعر آیینی، قریحه‌ای بالا و مثال زدنی داشت.

شكوهی با بهره گرفتن از بدايع و كشف‌های زبانی به خوبی از غنای ادب فارسی بهره گرفته و با تلفيقی هنرمندانه با بيان و زبان فاخر خود تصاويری زيبا خلق كرده است.

این شاعر توانسته با آفرينش تصاوير بديع در بافت زبان باعث برجستگی شده و به غزل هایش جان مايه و حركتی ستودنی ببخشد. از آثار منتشرشده‌اش می‌توان به «صد پرده آواز خاموش»، «سُرمه‌ای در غزل»، «یک ساغر نگاه»، «آهی بر باغ آیینه» و ... اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر دوست دیرینه زنده یاد غلامرضا شکوهی درباره شعرسرایی او

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار