دبیر شبکه سمن‌های زیست محیطی استان بوشهرگفت: برای ارائه راهکارهای مقابله با ریزگردها و کانون‌های تولید ریزگرد در استان بوشهرکمیته غیر دولتی مقابله با ریزگردها در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

کمیته غیر دولتی مقابله با ریزگردها در استان بوشهر راه‌اندازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرتوی سنگی ظهر امروز در نخستین نشست کمیته مبارزه با ریزگردها با بیان اینکه پدیده ریزگردها یکی از چالش‌های در زمینه تخریب زیست محیطی است اظهار داشت:کانون‌های انتشار ریزگردها به‌خاطر عوامل مختلفی در منطقه توسعه پیدا کرده که خشکسالی‌ها، کاهش بارش جوی از عوامل مهم انتشار آن است.

وی بیان کرد: تاثیر ریزگردها بر میزان آب‌های روان و رودخانه‌ها سبب شده تا بسیاری از مناطق به عنوان کانون‌های انتشار ریزگردها تبدیل شود.

دبیر شبکه سمن‌های زیست محیطی استان بوشهر همراهی و کمک نهادهای دولتی و مردم نهاد برای کمک به کاهش خسارت پدیده ریزگردها با منشاء داخلی را ضروری دانست و افزود: سمن‌های محیط زیستی طبق توصیه شبکه ملی باید به سوی تخصصی شدن در تمامی زمینه‌ها گام بردارند.

پرتوی سنگی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌ غیر دولتی مقابله با ریزگردها خاطر نشان کرد: برای ارائه راهکارهای مقابله با ریزگردها و کانون‌های تولید ریزگرد در استان بوشهر کمیته غیر دولتی مقابله با ریزگردها در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز به تشریح عملکرد این اداره کل در مورد راهکارهای مقابله با ریزگردها و کانون‌های تولید ریزگرد در استان بوشهر و مطالعات انجام شده در این خصوص پرداخت.

حسین دلشب با اشاره به اینکه کانون این ریزگردها منشا خارجی دارد بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون11 کانون ریزگرد شناسایی شده که برای مقابله با این کانون‌ها کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.