شهرکرد؛

اجرای قانون پرداخت فوق‌العاده ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی

۹۵ درصد از دستگاه‌های اجرایی کشور، قانون پرداخت فوق‌العاده ایثارگری را اجرا کرده اند.

اجرای قانون پرداخت فوق‌العاده ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعید عندلیبی معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: ۹۵ درصد از دستگاه‌های اجرایی در کشور، قانون پرداخت فوق‌العاده ایثارگری را اجرا کرده اند.

وی با بیان اینکه  این قانون در برخی دستگاه‌های غیردولتی مانند قوه قضائیه اجرایی نشده است افزود: این دستگاه‌ها با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی و بدون نیاز به آیین نامه می توانند این قانون را اجرایی کنند.

عندلیبی اضافه کرد: قانون پرداخت فوق‌العاده ایثارگری در وزارت آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون نفر جمعیت هدف در حال اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده ۵۱ پرداخت فوق‌العاده ایثارگری، مشمولان این قانون موظفند به خانواده شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان شاغل، ماهانه مبلغی معادل ۲۵ درصد از حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود، به عنوان فوق‌العاده ایثارگری بپردازند.

عندلیبی به همپوشانی بیمه‌ها به عنوان یکی از مشکلات حوزه درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۵ میلیون ریال برای درمان هر ایثارگر پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال سرانه درمان برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هزینه می‌شود.

عندلیبی گفت: صدور و استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایثارگری یکی از راه‌های رفع مشکل همپوشانی بیمه‌ها برای جامعه ایثارگری است.

وی افزود: بر اساس نظر سنجی‌ها ۸۰ درصد جامعه ایثارگری کشور از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران رضایت دارند.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال ۸۶ تدوین و از دی ماه سال ۹۱ با تصویب مجلس شورای اسلامی به مدت ۴ سال به صورت آزمایشی اجرا گردید و از سالجاری نیز با ۷۵ ماده به صورت دائمی اجرایی شده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار