رئیس خانه مطبوعات همدان گفت: اگر اتحاد و همدلی در خانه مطبوعات باشد کارها به درستی در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرد.

اهداف خانه مطبوعات در سایه همدلی محقق می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا عارف، رئیس خانه مطبوعات همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بار اصلی رسانه بر دوش خبرنگاران است،‏ افزود: خبرنگار یک عنصر فعال پرسش گر و حق‌جواست که به دنبال انعکاس اخبار و اطلاعات به مردم و بیان مشکلات آنان است.

وی ادامه داد: شهدای رسانه با روح آزاداندیشی و آزادطلبی بعد از شهادت خود توانستند با قدرت و عظمت حرف خود را به کرسی بنشاند.

عارف خاطرنشان کرد:‏ شهادت شهید صارمی موجب شد تا روز 17 مردادماه به نام روز خبرنگار نامگذاری شود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه خبرنگار رسالت عظیمی بر دوش دارد‏ اظهار داشت: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نباشند در حقیقت هر خبری که در هر گوشه‌ای از جهان اتفاق بیافتد بدون حضور خبرنگار خبر در همان نقطه راکد خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار با همه محدودیت‌هایی که دارد از جمله امکانات رفاهی که در شهر همدان وجود دارد از رسالت خود دست بر نمی‌دارد یادآور شد: همه خبرنگاران به خاطر عشق و علاقه‌ای که به این حرفه دارند بدون هیچ گونه چشم داشتی اخباررا انعکاس می دهند.

عارف با اشاره به اینکه اگر هیات مدیره و اعضای آن دارای جایگاهی هستند به دلیل انتخاب خبرنگاران در اعضای انتخابی هستند‏ بیان کرد: اگر تاکنون اتفاقی رخ داده همه به مدد خبرنگاران و اعضای هیات مدیره در خانه مطبوعات بوده که منجر به ارائه خدمات شده است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات رسانه باید در خود خانه مطبوعات رفع شود و همیشه در استان این گونه بوده و هست اظهار داشت: خبرنگار به دلیل دارا بودن روحیه پرسشگری که دارد باید از مدیر انتقاد کند و مدیران باید با روی خوش با این موضوع برخورد کند البته نقد هم باید منصفانه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه تا زمانی که ما از خود درک درستی نداشته باشیم و جایگاه خود را پیدا نکنیم کسی به فکر ما نخواهد بود‏ افزود: با اتفاق نظر می‌توان حقوق حقه رسانه را طلب کرد در غیر این صورت با شکاف قطعا این مسیر ممکن نمی شود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با اشاره به اینکه در هیچ مقطعی زیر بلیت کسی نبوده ام گفت: مدیریت بیرونی را برای خانه مطبوعات نمی‌پذیرم.

وی به عدم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات اشاره کرد و ادامه داد: به شرافتم قسم می‌خورم در هیچ مقطعی زیر بلیت کسی نبوده و نیستم.

عارف با اشاره به اینکه آسانترین کار این بود که کار را زمین بگذارم گفت: من مدیریت از بیرون را نمی‌پذیرم و مدیریت این مجموعه با شماست و کسی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد.

این مسئول ابراز کرد: زمان برگزاری انتخابات و برنامه و شیوه ‌نامه باید از بالا به پایین باشد بدین معنا که باید زمان برگزاری انتخابات از تهران اعلام شود و بلافاصله پس از اعلام به آن عمل خواهیم کرد.

 انتهای پیام/ ج

نشست خبرنگاران همدان با رییس خانه مطبوعات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.