تبریز؛

میادین تبریز پاسخگوی تجمع‌های مردم نیست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیچکدام از میادین پاسخگوی تجمع‌های مردم تبریز نیست، گفت: ما در این شهر مراسم‌های بسیاری را در میادین برگزار کرده‌ایم اما هیچکدام در شان مردم پاسخگو نبوده است.

میادین تبریز پاسخگوی تجمع‌های مردم نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان، اظهار کرد: خط و مشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، الهام گرفته از سه اصل مهم انقلاب بوده و حرکت در مسیر مکتب اسلام و براساس معنویت، اولین اصل آن است و باید فعالیت‌های این شورا در جهتی باشد که مکتب اسلام را در جامعه حفظ کند.

وی با بیان اینکه دومین اصل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حمایت از ولایت‌فقیه است، اضافه کرد: این اصل نیز از جمله‌ی اصول انقلاب اسلامی بوده و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خط مشی خود، همواره الهام گرفتن از ولایت‌فقیه و امام(ره) را وظیفه‌ی خود می‌داند.

وی با اشاره به وظیفه‌ی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مردم‌داری و در کنار مردم بودن، ادامه داد: مردم‌داری سومین اصل در خط مشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‎باشد و این نهاد از پرسابقه‌ترین نهادهای بعد از پیروی انقلاب اسلامی بوده و در این مدت نیز توانسته که در صراط مستقیم و راه درست حرکت کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: شناخت لحظه‌ها و اقدام به موقع نیز از جمله‌ی خصوصیات این نهاد مقدس بوده و اقدام به موقع این نهاد در راهپیمایی به یاد ماندنی ۹ دی، نشانگر این ویژگی بارز است.

وی حضور شخصیت‌های علمی و جهادی در این نهاد را از دیگر ویژگی بارز آن عنوان کرد و گفت: در این شورا شخصیت‌های علمی و جهادی زیادی حضور داشته و همچنین عالم فقید و مجاهد آگاه حضرت آیت‌الله جنتی طی سال‌های متمادی هم به عنوان نماینده ولی‌فقیه در این شورا و هم به عنوان ریاست این شورا تحت امر مقام معظم رهبری، این نهاد مقدس را مدیریت و هدایت می‌کند.


حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه در صحنه نگه‌داشتن مردم از دیگر وظایف این شورا بوده و راهپیمایی‌های روز قدس و 22 بهمن از جمله‌ی اقدامات این نهاد در این راستا است، تشریح کرد: مجمع‌ نمایندگان این شورا متشکل از قریب به ۲۵ دستگاه است که در کنار اعضای فرعی و مهمان در جهت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبت‌ها و برنامه‌های عمونی و انقلابی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی خاص برخی از مناسبت‌هاست، افزود: یوم‌الله ۱۲ فروردین، مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، یوم الله ۱۵ خرداد، مراسم بزرگداشت ۷۲ شهید در هفتم تیر، مراسم هشتم شهریور به پاس گرامیداشت یادو خاطره‌ی رئیس جمهور مکتبی و نخست وزیر مکتبی، مراسم سال‌روز ۱۷ شهریور، مراسم میلاد مبارک حضرت فاطمه‌ی زهرا و روز زن، مراسم ۱۳ آبان که دارای چندین مناسبت از جمله، تبعید حضرت امام(ره)، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه‌ی جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) است، برگزاری مراسم روز جهانی قدس در راستای دفاع از مظلومان عالم و به ویژه فلسطین، برگزاری مراسم نیمه‌ی شعبان، 12 بهمن و همچنین ۹ دی ماه که مردم ولایتمدار به صحنه آمده و با دفاع از آرمان‌های انقلاب و مکتب سیدالشهدا فتنه را ناکام گذاشتند، از جمله‌ی این مناسبت‌هاست.

وی با اشاره به نقش شورای هماهمگی تبلیغات اسلامی در دیگر برنامه‌ها و مناسبت‌ها، بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدام به برخی مناسبت‌های غیرمترقبه نیز می‌کند که برگزاری راهپیمایی درجهت حمایت از مسجد الاقصی و مردم میانمار در جمعه‌ی گذشته و همچنین راهپیمایی‌هایی در جهت حمایت از مردم یمن و بحرین از جمله‌ی آن بوده و همچنین در مراسم‌های چون تشییع پیکرهای پاک شهدا و علما، مراسم هفته‌ی بسیج، مراسم هفته‌ی دفاع مقدس، روز کارگر و... نیز درکنار دیگر نهادها نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و مناسبت‌های عمومی و انقلابی در راستای تعالی انقلاب انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مراسم‌ها باید حزب‌گرایی کنار گذاشته شود، چون تمامی برنامه‌ها برای انقلاب بوده و معیار ما در این راستا مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها، نیروهای ثابت باشند، تشریح کرد: این تلاش در این جهت است که تجربیات این نمایندگان حفظ شده و امکانات نیز جذب شوند و همچنین به این دلیل که هرگز نمی‌خواهیم نیروهای ما به خط و خطوط کسی وارد شوند، در نتیجه از اعضای ثابت در شهرستان‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تا 26 مهرماه سال 88 تاریخ کل بودجه‌ی این نهاد به صورت مردمی و غیردولتی تامین می‌شد، خاطرنشان کرد: بعد از تصویب مجلس، بودجه‌ی دولتی نیز برای این نهاد مقدس تعلق گرفت و اکنون مقداری از هزینه‌ها توسط دولت تخصیص می‌یابد.


وی با اشاره به اینکه در راستای میزبانی تبریز 2018، هیچ وظیفه‌ای به ما محول نشده است، خاطرنشان کرد: اگر در مرابطه با میزبانی تبریز 2018، برنامه‌های فرهنگی به این نهاد محول کرده و امکانات در اختیارمان قرار دهند، هرگز کوتاهی نمی‌کنیم، اما تاکنون به جلسات دعوت نشده‌ایم و در اینگونه جلسات معمولا دستگاه‌هایی چون، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلغیات اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و... دعوت می‌شوند.

انتهای  پیام/خ

وظیفه‌ای در «تبریز 2018» به ما محول نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.