مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عمل نشدن وعده‌های مسئولان درباره تجهیز پایگاه‌های این نهاد در میانکاله را از عوامل اصلی خسارت گسترده به این منطقه دانست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمی با اشاره به تکرار وعده‌های مسئولان مازندران برای تجهیز پایگاه‌های محیط زیست مازندران گفت: هیچ کدام از وعده‌های اعتباری و تجهیزاتی مسئولان تاکنون محقق نشده و پیگیری‌های مکرر نیز تا کنون نتیجه‌ای نداشت.


وی با بیان اینکه قرار بود پایگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست در میانکاله به امکانات آتش نشانی و مقابله با بحران‌ها مجهز شوند، افزود: در آتش سوزی دو روز گذشته در میانکاله که ۱۵۰ هکتار از پوشش گیاهی منطقه را نابود کرد، در صورت مجهز بودن این پایگاه‌ها هرگز خسارت تا این حد گسترده نمی‌شد.


ابراهیمی از عمدی بودن وقوع این آتش سوزی خبر داد و گفت: تلاش برای شناسایی فرد یا افرادی متخلف و سودجو که عاملان این آتش سوزی بودند ادامه دارد.


تالاب میانکاله با ۶۸ هزار هکتار وسعت به عنوان یکی از بزرگترین زیست بوم‌های جهان در فهرست مناطق حفاظت شده در کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها و سازمان جهانی محیط زیست ثبت شده است.


انتهای پیام/ع


انتقاد شدید مدیرکل حفاظت محیط زیست به شرایط میانکاله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.