چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا کارخانه بسازد ؟ + فیلم

یکی از کارگران اپل در کارخانه چینی این شرکت درباره این موضوع صحبت می‌کند که چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا کارخانه بسازد.

چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا کارخانه بسازد ؟ + ویدیوبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیش از این گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دونالد ترامپ از شرکت اپل خواسته است  سه کارخانه بزرگ در خاک آمریکا تاسیس کند و صنعت خود را در آمریکا توسعه دهد. اما پس از مدتی تحلیلگران این عرصه ذکر کردند که ساختن کارخانه توسط شرکت اپل در خاک آمریکا تقریبا غیرممکن است.

البته ساخت کارخانه در خاک آمریکا تقریبا برای اکثر شرکت های بزرگ این کشور غیرممکن است، چرا که این شرکت ها عموما کارخانه های خود را در کشورهای شرق آسیا مانند چین که نیروی کار ارزانی دارد تاسیس می‌کنند تا بتوانند با کمترین هزینه کالای خود را تولید کنند و در بازار رقابت تولیدکننده ها باقی بمانند.

در ویدئویی که مشاهده می‌کنید، یکی از کارگرهای کارخانه اپل در چین درباره چگونگی کار در این کارخانه ها و دستمزد پایین کارگران چینی صحبت می‌کند. او می‌گوید هر کارگر چینی به طور ماهانه 2300 یوان برای کار در کارخانه دستمزد می‌گیرد که این مبلغ مساوی است با 400 دلار آمریکا و قطعا با این مبلغ پایین هیچ کارگری را نمی‌توان در آمریکا استخدام کرد.

به همین خاطر کارخانه های آمریکایی ترجیح می‌دهند که از نیروی کار ارزان کشورهایی مانند چین و یا حتی از ماشین های صنعتی استفاده کنند تا اینکه بخواهند در خاک آمریکا کارخانه ای تاسیس کنند.

 

انتهای پیام/

نیروی کار ارزان در چین

برچسب ها: اپل ، چین ، نیروی کار ، ارزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار