رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در کنار واحد‌های دانشگاهی مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها با هدف تولید محصولاتو ایجاد اشتغال برای دانشجویان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها برای واحد‌های دانشگاهی علمی و کاربردیمحمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی‌وکاربردی در گفت‌وگو باخبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک مرکز آموزشی مهارت‌محور سعی در تربیت نیروی کارآفرین می‌کند تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند برای خود کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دانشگاه علمی کاربردی قرار است در کنار هر واحد یک مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها راه‌اندازی شود تا دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل بتوانند ایده‌های کاربردی و خلاق گونه خود را در این مراکز به محصولات تجاری تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی باید در بین مردم و بخصوص دانش‌آموزان معرفی شود تا آینده‌سازان کشورمان با بررسی رشته‌های مختلف و با توجه به استعداد و علاقه خود بتوانند در  رشته‌ای اقدام به کشف مهارت‌های عملی و کارآفرینی کنند تا پس از اتمام تحصیلات بدون نیاز به دولت کاری ایجاد اشتغال کنند.

وی عنوان کرد: ظرفیت عملی دانشگاه علمی کاربردی بسیار بالا بوده و با شناسایی و استفاده بهینه از توانمندی‌های این مرکز آموزشی می‌توان مشکل اشتغال این جوانان را تا حد زیادی برطرف کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: سال گذشته  تعداد مراکز رشد را در دانشگاه علمی کاربردی افزایش داده به طوری که ۵۰ واحد دانشگاهی دارای مراکز رشدی فعال داشته و قرار است در آینده‌ای نزدیک در کنار واحد‌های استانی مراحل کارآفرینی و شتاب‌دهنده راه‌اندازی شود.

امید یادآورشد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید منتظر خالی شدن صندلی برای شغل و یا کارشان باشند بلکه باید خود از طریق آموزش‌های مهارتی شغلی ایجاد کنند.

 انتهای پیام/

آشنا نبودن مردم با رشته های دانشگاه علمی کاربردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار