مراسم هفتمین سالگرد درگذشت مرحوم رضا سقایی اسطوره آواز لرستان فردا در خرم آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت:  مراسم هفتمین سالگرد درگذشت مرحوم رضا سقایی اسطوره آواز لرستان جمعه عصر ساعت 18 با حضور مردم هنر دوست و جمعی از هنرمندان برجسته استان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار می شود. 

 استاد رضا سقایی هنرمند و خواننده‌ خوش‌صدای لرستانی ۲۰ فروردین سال ۱۳۱۸ در محله قدیمی پشت بازار خرم‌آباد متولد شد و در آغاز دهه۴۰ با صدای گرم و دل‌نشین خود موسیقی زیبای لری را در عرصه هنری ایران به زیبایی معرفی کرد. 

 دالکه، تفنگ، دایه دایه، موتورچی، زندگی بی چشم تو درد و عذابه، قدم خیر و شب غم از جمله ترانه‌های بود که پس از تنظیم و بازسازی استاد مجتبی میرزاده در سال ۵۶ به زیبایی هر چه تمام‌تر توسط استاد سقایی اجرا و به موسیقی ماندگاری در ایران تبدیل شد.

 سال ۱۳۸۶ نیز ترانه دایه دایه وقته جنگه با تنظیم استاد میرزاده نوازنده و موسیقی‌دان مطرح کرمانشاهی و با صدای استاد رضا سقایی به عنوان آثار فاخر و ماندگار ۱۰۰ سال اخیر موسیقی ملی ایران ثبت شد.

 استاد سقایی سرانجام ۲۷ تیرماه سال ۱۳۸۹ پس از یک دوره طولانی بیماری بر اثر مشکل نارسایی تنفسی در پی سکته مغزی در سن ۷۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام / د

رضا سقایی اسطوره آواز لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.