آتش‌نشانان توانستند پس از حدود دو ساعت از آغاز آتش‌سوزی در یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان در دوبی، آن را خاموش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، آتش‌سوزی در یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان در دوبی اطفا شد.

روز جمعه، ١٣ مرداد (۴ اوت)، برج مشعل در دوبی، که با بیش از 350 متر ارتفاع یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان است، دستخوش آتش‌سوزی شد اما به گفته مقامات محلی در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

به گزارش مرکز رسانه‌ای دوبی، این آتش‌سوزی پس از نیمه شب گذشته در داخل این ساختمان آغاز شد و به سرعت به نمای خارجی آن سرایت کرد. با اعلام هشدار وقوع حریق، ساکنان برج به سرعت تخلیه شدند. ماموران آتش‌نشانی توانستند پس از حدود دو ساعت آتش را خاموش کنند.

اطفای حریق در برج مشعل دوبی

شاهدان گزارش دادند که آتش ٣٠ تا ۴٠ واحد مسکونی داخل برج را فرا گرفته بود. دو اتومبیل پارک شده در کنار ساختمان هم در اثر فرو ریختن تکه‌های مشتعل جدا شده از ساختمان آتش گرفتند.

این دومین بار است که برج «مشعل» دچار آتش‌سوزی می‌شود. در سال ٢٠١۵، آتش سه طرف ساختمان را فراگرفت و خساراتی را به بار آورد. پس از آن آتش‌سوزی، برج مشعل برای مدتی در دست تعمیر بود.

ساخت برج مشعل در محله مرسی (مارینا) در دوبی در سال ٢٠٠۵ آغاز و در ٢٠١١ تکمیل شد و با ارتفاع بیش از ٣٣٠ متر عنوان مرتفع‌ترین ساختمان جهان را از آن خود کرد. 

انتهای پیام/

آتش در برج مشعل دوبی خاموش شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار