محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با معاون نخست وزیر اوگاندا، نائب رئیس پارلمان مجارستان و وزیر خارجه قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار    حوزه سیاست  خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با معاون نخست وزیر اوگاندا، نائب رئیس پارلمان مجارستان و وزیر خارجه قزاقستان  دیدار و گفت و گو کرد.

اشتفان ياكوب نايب رئيس مجلس ملی مجارستان در ملاقات با وزير امور خارجه كشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در كشورمان گفت: اميدواريم جنابعالی برای ديدار از مجارستان به كشور ما سفر كنيد. علاقمندیم همكاری های دو كشور در زمينه های مختلف تقويت شود. بعد از برگزاری اولين كميسيون مشترک دو كشور مشتاقیم كه همكاری های پارلمانی و اقتصادی بويژه در زمينه كشاورزی را تقويت كنيم.

ظريف نیز در این دیدار اظهار داشت: در سالهای اخير مراودات خوبی با مجارستان داشتيم. سوابق روابط بسيار طولاني است. اميدوارم در آينده بتوانم سفری به مجارستان داشته باشم. همكاری های بانكی زمينه را برای گسترش همكاری ها در سایر زمینه ها مهيا می كند.

در این دیدار طرفين همچنین در خصوص همكاری های پارلمانی، توریسم، انرژی و مديريت آب نيز گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین اردلان عبدالدايف وزير امور خارجه قرقيزستان عصر امروز با وزير امور خارجه كشورمان دیدار کرد.  وی در این دیدار برگزاری انتخابات رياست جمهوری ايران در يک فضای دموكراتيک را تبريک گفت و اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوری منجر به تقويت جایگاه جمهوری اسلامی ايران در سطح منطقه ای و بين المللی شد.

عبدالدایف همچنین اظهار داشت:جمهوری اسلامی ايران و قرقيزستان در زمينه های مختلف می توانند روابط خود را گسترش دهند. در زمينه صنايع كوچك و متوسط ، معادن، كشاورزی، راه آهن، ايجاد خط هوايی، نيروگاه و سد سازی زمينه های خوبی برای همكاری وجود دارد و ما از همكاری با شركت های ايرانی در اين حوزه ها استقبال می كنيم.

ظريف وزير امور خارجه كشورمان هم ضمن استقبال از گسترش و تعمیق همكاری های دو کشور اظهار داشت: ما نيز علاقمند به همكاری در حوزه انرژي، كشاورزي و ترانزيت با قرقیزستان هستیم و در اين راه بايد مشكلات موانع را برداریم. ما علاقمند ايحاد خط هوايی هستیم و بر اين باوریم كه ايجاد خط هوايی، حل موضوع ويزا و حل موانع بانكی زمينه را براي توسعه بيشتر مناسبات دو كشور هموار می كند.

غيرت عبدالرحمانف وزير امورخارجه قزاقستان در ملاقات با وزير امور خارجه كشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در كشورمان گفت: دولت قزاقستان علاقمند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و اجرای توافقات بين دو كشور است.

وزير امورخارجه كشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: بعد از ديدار روسای جمهور دو کشور مناسبات فی مابین بيش از پيش افزايش يافت.

وزیر امور خارجه قزاقستان با تاکید بر همكاری در حوزه گردشگری گفت: ما علاقمند هستيم قدم های لازم را برای توسعه همكاری ها در اين زمينه برداريم.

همچنين طرفين در خصوص روابط دوجانبه، بويژه راههای توسعه و تقويت همكاری های بانكی گفتگو كردند.

تاکید بر همکاری در مجامع بین المللی و مبارزه مشترک با تروريست ها و تقويت روند آستانه در خصوص سوريه ، همكاری های علمی و فناوری و مبارزه با ريزگردها و همكاری های ترانزيتی از دیگر محورهای دیدار محمد جواد ظریف و غیرت عبدالرحمانف بود.

 

ظریف با مقامات قرقیزستان، مجارستان و اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد + تصاویر

 ظریف با مقامات قرقیزستان، مجارستان و اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار