با توجه به خشکسالی های پی در پی در سطح کشور و قرار گرفتن شهرستان قلعه گنج در حاشیه تالاب خشکیده جازموریان کشاورزان این شهرستان در پی مصرف کمتر آب دراین بخش هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  غلامعباس پولادخای مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج گفت: اجرای سیستم های آبیاری نوین در طی 36 سال گذشته 1350 هکتار بوه در سطح شهرستان بوده که طی سه سال گذشته 2000 دیگر نیز به این رقم افزوده شده  و با مطالعات انجام شده 3000 هکتار دیگر نیز در مرحله طراحی است.

وی با بیان این که توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در سال گذشته 7/3 برابر شده  است گفت: کاهش و حذف محصولات پر مصرف آب نظیر ذرت و هندوانه و جایگزینی آنها با ارقام کم مصرف نظیر کنجد،بامیه،هویج سیاه و توسعه و ترویج محصولات باغی کم مصرف نظیر اعناب ، زعفران و بهلیمو در دهستان محروم مارز از جمله اقدامات در راستای حذف محصولات پرمصرف آب بوده است.

پولادخای با اشاره به اقدامات انجام شده درجهت کانونهای امنیتی و معیشتی اظهار داشت: یک درجه سازی سطح اراضی کشاورزی و تجهیز و لوله گذاری این اراضی اقدام بسیار خوبی در کانونهای امنیتی ، معیشتی بوده که در روستاهای سوردر وحوضه تعاونی برجک حسن انجام شده و مقدار 1085 هکتار دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/ی

آبیاری نوین، راهی برای کاهش مصرف آب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار