رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: تجار و بازرگانان این استان خواهان توسعه تجارت با کشور پاکستان هستند.

تامین بخشی از نیازهای بازار پاکستان در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سیدمهدی طبیب زاده  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و پاکستان با حضور رایزن بازرگانی و سرکنسول پاکستان در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: زمانی لیست اقلام وارداتی و صادراتی پاکستان را مطالعه می کردم متوجه شدم بخش زیادی از نیازهای بازار پاکستان در استان کرمان قابل تامین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز پروژه های بسیار زیادی در استان کرمان در دست اقدام است که می تواند برخی از نیازهای پاکستان را در حوزه های آهن، فولاد و انرژی تامین کند.

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارد اظهار کرد: در حال حاضر یکی از شرکت های استان کرمان در حوزه راهسازی و فرودگاه در پاکستان مشغول فعالیت است.

طبیب زاده گفت: ما همیشه از ظرفیت ها سخن می گوییم اما کمتر به عمل دست یافته ایم اما می خواهیم این نشست اقتصادی، آغازی برای دست یابی به یک اقدام عملی باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی می تواند محور مذاکرات بازرگانان باشد عنوان کرد: بزودی به سمت اقدامات اجرایی حرکت خواهیم کرد و برای ادامه این مسیر به یک نقشه راه نیاز داریم تا بتوانیم به سقف مشخصی از صادرات کالا به پاکستان دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان و استاندار فعال کرمان به توسعه تجارت این استان علاقه مند هستند و ما معتقدیم با گسترده شدن فعالیت های اقتصادی، مبادله کالا در این استان به جایگاه خوبی خواهد رسید.

در این نشست که بیشتر با گفت و گو و تبادل نظرات کارشناسان و فعالان اقتصادی استان کرمان و پاکستان همراه بود، راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی 2 طرف مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.

انتهای پیام/س

بازرگانان کرمان خواهان توسعه تجارت با پاکستان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار